«گاومیش» با حال و هوای جنگی

نمایش «گاومیش» حال و هوای روزهای جنگ را تداعی می‌کند.

زهره پرتویی کارگردان نمایش «گاومیش» در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرامون  این نمایش بیان کرد: این اثر در رابطه با روزهای جنگ و سنگر گرفتن چند سرباز همراه با اتفاقات پیش آمده برای آنها است.

وی در خصوص عجین بودن دوران کودکیش با خاطرات جنگ گفت: انگیزه من برای انتخاب این نمایشنامه عجین بودن جنگ با خاطرات کودکی من است، روزهایی که هیچ وقت فراموش نمی‌شوند و تمام خاطرات ما را به تاراج برده‌اند. من حتی روز اول دبستان را بخاطر موشک‌باران آن روزها تجربه نکرده‌ام.

پرتویی در خصوص بازیگران و اجرای آنها عنوان کرد: با وجود اینکه سن اکثر بازیگرها به دوران جنگ نمی خورد اما طوری نقش خود را ایفا کردن که برای همه تماشاگران باورپذیر بود و در طی تمرین‌ها همیشه از خاطرات و روزهای جنگ برایشان تعریف می کردم که قطعا بی‌تاثیر نبوده است.

وی با تاکید بر اینکه «گاومیش» یک کار کلیشه‌ای نیست، مطرح کرد: «گاومیش» حال و روز جنگ را نشان می دهد و در صحنه خبری از وجود اسلحه و سنگرهای جنگی نیست که این امر باعث اجرایی جدید با این مضمون شده است.

کارگردان این نمایش درباره سبک و موسیقی اثر گفت: نمایشی رئال که فضای صمیمی را به تصویر می کشد تا مخاطب راحت‌تر بتواند با اثر و روند داستان ارتباط برقرار کند و آن روزها را به خوبی حس کند اما در حیطه موسیقی با وجود اینکه مردمان بومی شهرها وجود دارند موسیقی را غالب بر داستان پیش نبردم.

وی در پایان بیان کرد: امیدوارم که از این نوع کارها بیشتر حمایت شود و زمینه‌ای برای جوانانی که فردا روزی چهره خواهند شد، فراهم شود.

گفتنی است؛ نمایش «گاومیش» به کارگردانی زهره پرتویی و نویسندگی رحیم رشیدی تبار در تماشاخانه استاد مشایخی هر شب 20:45 به جز شنبه‌ها از 20 مرداد الی 15 شهریور ماه روی صحنه می‌رود.

بازیگران: احمد افشاری، ابوذر زارع، محمد مسگری، شهاب ولیخانی، مسعود اسماعیلی، امید داودی، طراح صحنه: محمد موسوی ،‌عکاس: نغمه پویان جم، طراح پوستر و بروشور: منصور نصیری، طراح لباس: زهره پرتویی.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار