سنندج؛

اجرای طرح توسعه در 10 بقعه متبرکه شهرستان قروه

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قروه ازاختصاص چهار میلیارد ریال اعتبار به منظور اجرای طرح توسعه در 10 بقعه متبرکه این شهرستان درسال جاری خبرداد.

به گزارش  گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج،حجت الاسلام عباس ایزدی در آیین تکریم و بزرگداشت بقاع متبرکه دردو امامزاده در شهرستان قروه گفت: طرح گردشگری مذهبی در چهار بقعه متبرکه شهرستان شامل امامزداه سید جلال الدین (باباگرگر)، امامزاده هاجر و سارا (ع)، امامزاده جعفر(ع) و امامزاده پیربابا در حال اجراست.

وی افزود: امسال بیش از 220 هزار زائر از بقاع متبرکه شهرستان قروه بازدید کرده اند که از این تعداد بیش از 170 هزار نفر آنان از امامزاده سید جلال الدین، مشهور به باباگرگر بازدید کرده اند.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قروه بیان کرد:در اجرای طرح مودت، خیرین با کمک های خود گامی در راستای توسعه امامزاده ها داشته اند و امسال این طرح از رشد 17 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته برخوردار بوده است.

حجت الاسلام ایزدی با اشاره به دیگر امتیازها و اهمیت بقاع و اماکن متبرکه افزود: این اماکن مقدس جزیی از بنیان ها و ستون های مهم فرهنگی به حساب می آیند و نقش بسیار مهمی در حفظ و تقویت ارزش های فرهنگی و مصونیت از تهاجم و تعرض فرهنگی دارند.

وی با بیان اینکه امسال پنجمین سالی است که طرح تکریم امامزادگان در این شهرستان اجرا می شود، گفت: ترویج و گسترش مناقب و فضایل اهل بیت (ع) در راستای تقویت بنیه های دینی و مذهبی آحاد جامعه، تبدیل آستان امامزادگان به قطب فرهنگی، ارتقا معرفت نسبت به شان و منزلت امامزادگان و تقویت بصیرت افراد و تجلیل از هیات امنا و خادمین امامزاده ها از اهداف طرح تکریم امامزادگان است.

انتهای پیام/س

برچسب ها: توسعه ، طرح ، بقعه ، متبرکه ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.