اعلام حالت فوق العاده در ایالت واشینگتن آمریکا

رئیس جمهور آمریکا به علت آتش‌سوزی گسترده در واشینگتن، در این ایالت حالت فوق العاده اعلام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی‌وی، باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا، به علت آتش‌سوزی گسترده در ایالت واشینگتن حالت فوق‌العاده اعلام کرده است.

این در حالی است که ماموران آتش‌نشانی از استرالیا و نیوزیلند عازم منطقه شده‌اند تا به  نیروهای آمریکایی در اطفای شعله‌های ویرانگر آتش در سراسر غرب خشکی‌زدۀ این کشور کمک کنند.

با اعلام حالت فوق‌العاده از سوی باراک اوباما، دولت فدرال برای کمک به روند امدادرسانی در این ایالت شمال غربی، بودجه‌ اختصاص داده است. آتش‌سوزی گسترده در این منطقه از کنترل خارج شده است و تاکنون سه مامور آتش نشانی کشته شده‌اند.

آتش سوزی‌های گسترده در حال حاضر 10 ایالت آمریکا را در بر گرفته و حدود 526 هزار هکتار از مراتع طعمه حریق شده است.

ایالت واشینگتن نیز در دو هفته اخیر شاهد آتش سوزی‌های گسترده بوده که این آتش سوزی باعث نابودی مراتع و بخش گسترده‌ای از جنگل‌ها شده است.

مرکز ملی آتش نشانی میان-سازمانی (NIFC) نیز از ادامه تخلیه ساکنان مناطق مورد تهدید آتش خبر داد و اعلام کرد بسیاری از ساکنان واشینگتن و دیگر ایالت‌های غربی امریکا در حالی که عملیات گسترده آتش نشانان برای اطفای حریق ادامه دارد، تخلیه شده و از محل زندگی خود دور شده‌اند.

با اعلام حالت فوق‌العاده، آژانس فدرال مدیریت امور اضطراری و وزارت امنیت داخلی اجازه می‌یابند برای اقدامات امدادی و کمک به این ایالت و نهادهای محلی همکاری و هماهنگی داشته باشند.

شبکه خبری «کینگ-تی وی» گزارش داد: بیش از 5 هزار و 100 منزل مسکونی در معرض خطر آتش قرار دارند و شمار زیادی از ساختمان‌های مسکونی دراثر آتش ویران شده‌اند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار