رشد حلزونی شاخص تالار شیشه‌ای/ رشد بیش از یک میلیاردی ارزش معاملات

در نتیجه داد و ستدهای روز جاری شاخص بورس امروز 6 واحد ریزش کرد و در کانال 65 هزار و 225 واحدی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، توجه نکردن به مسایل مهمی چون نرخ رشد منفی اقتصادی، مشکلات نظام پولی و مالی کشور و نیز رکود تورمی ناشی از تحریم‌ها از جمله عوامل منفی اثرگذار بر بورس هستند.

در نتیجه داد و ستدهای روز جاری شاخص بورس امروز 6 واحد ریزش کرد و در کانال 65 هزار و 225 واحدی قرار گرفت.

گفتنی است؛ امروز سهامداران بیش از 446  میلیون برگه سهم و حق تقدم را در بازار دست به دست کردند که ارزش این مبادلات به یک  میلیارد و 395  میلیون ریال در 23 هزار نوبت معاملاتی داد و ستد شد.

در نتیجه داد و ستدهای‌ امروز؛ نمادهای وغدیر، همراه، شپدیس، رانفور، با روند مثبت و نماهای فملی، پارسان، شپنا با روند منفی متوقف شدند.

نمادهای پر بیننده معاملات امروز شامل نمادهای پالایش نفت اصفهان، ایران خودرو، صنایع آذر آب با سیر نزولی و نمادهای بانک ملت، بانک صادرات ایران، پارس خودرو، س.نفت و گاز پتروشیمی تامین با سیر صعودی به کار خود پایان دادند.
شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با رشد 2 واحدی به 25 هزار و 849  واحد، شاخص کل (هم‌وزن) با رشد 6 واحدی به 9 هزار و 991 واحد، شاخص قیمت (هم‌وزن) با رشد 5 واحدی به  8 هزار و 545 روبه‌رو شدند.

شاخص آزاد شناور با روند منفی 77 واحدی به 73 هزار و 511 واحد، شاخص بازار اول با روند نزولی 30 واحدی به 46 هزار و 186 واحد و شاخص بازار دوم بورس نیز با روند مثبت 209  واحدی به 139 هزار و 696 واحد رسید.

کارشناسان بر این باورند هر چند وجود نوسانگیران در بازار سهام از جهت کمک به نقدشوندگی سهام خوب است اما اقداماتی چون توسعه صندوق‌های حمایت از بازار و نیز کنترل های نهادهای نظارتی در شرایط اضطرار در کنار همراهی حقوقی ها می تواند در هیجان‌زدایی از بازار در کوتاه‌مدت نقش مهمی داشته باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۰۲ شهريور ۱۳۹۴
بیمه کردن بورس نیزراهکارمناسبی است
آخرین اخبار