سینماگران چقدر در کار خیر سهیم هستند؟

کمک در میان ایرانیان همیشه وجود داشته و در زمینه‌ها و زمان‌های مختلف شاهد همیاری آن‌ها از راه‌های مختلف بوده‌ایم سینماگران نیز در مواردی نقشی در این امر داشته‌اند.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حس نوع‌‌دوستی و کمک در میان ایرانیان همیشه وجود داشته و در زمینه‌ها و زمان‌های مختلف شاهد همیاری آن‌ها از راه‌های مختلف مانند برگزاری جشن‌های گوناگون، اکران فیلم مسابقه‌های ورزشی و ... به نفع کمک به افراد مستحق و نیازمند به خصوص نجات زندانی‌ها و بیماران خاص بوده‌ایم، در این میان بحث اطلاع‌رسانی و فراهم کردن زمینه‌های مساعد و مطمئن برای اشخاصی که قصد کمک دارند از مهمترین مسائل است و باید به بهترین شکل صورت بگیرد تا این افراد برای انجام کار خیر بیشتر ترغیب شوند.

ازطرفی باید در نظر داشت هر فردی نسبت به موقعیت و توان خود می‌تواند گوشه‌ای از مشکلات زندگی افراد نیازمند را حل کند و به شخصه و به اندازه خود فرهنگ این کار را در جامعه پیاده کند.

سینما به عنوان هنری‌ پیشرفته در بسیاری از زمینه‌ها می‌تواند تریبون بسیار مناسبی برای اشاعه فرهنگ کمک و همیاری و انجام کارهای خیر در جامعه باشد. به این دلیل سراغ چند تن از سینماگران رفتیم تا در خصوص این گونه اعمال نیک و همگانی کردن آن در جامعه صحبت‌هایی را از زبان آن‌ها بشنویم.

اطلاع‌رسانی درست می‌تواند خیرین را به خوبی راهنمایی کند

جواد نوروزبیگی تهیه‌کننده سینما در این‌باره گفت: خیرینی هستند که دنبال موقعیت‌های مناسب و به جا می‌گردند تا مبالغی را صرف انجام کارهای خیر کنند. پس باید از طریق راه‌های درست و مطمئن و در مکان‌های مناسب و موقعیت‌های خوب به آن‌ها اطلاع‌رسانی شود تا به سمت هدف خود که همان انجام کارهای خیریه است کشش پیدا کنند.

وی افزود: امیدوارم در زمینه انجام کارهای خیریه فرهنگ‌سازی شود، به خصوص برای زندانی‌ها، چون بسیاری از زندانی‌ها هستند که به دلیل عدم توانایی مالی در زندان به سر می‌برند. کسانی که لیاقت زندگی کردن را دارند و حضور آن‌ها کنار خانواده جلوی بسیاری از مسائل و مشکلات احتمالی که ممکن است در غیاب آن‌ها رخ دهد را می‌گیرد.

نوروزبیگی عنوان کرد: پس جمع‌آوری پولی برای کسانی که توانایی و بضاعت مالی ندارند، امری خیر، بجا و شایسته است و وظیفه تک‌تک کسانی است که می‌توانند برای این مهم قدم بردارند.

بخش هنر و تجربه به نوبه خود همیار زندانیان است

امیر حسین علم‌الهدی مدیر گروه هنر و تجربه اظهار داشت: به هر حال وظیفه ماست که به فکر هم‌نوعان خود باشیم و توجه افکار عمومی را به سمت جاهایی بکشانیم که دسترسی به افکار عمومی ندارند و به هر دلیل مرتکب خطاهایی شدند و نیازمند یاری هستند و قرار نیست تا آخر عمر در زندان بمانند. این حرکتی است که بخش هنر و تجربه به نوبه خود از آن استقبال می‌کند و اعلام همکاری می‌کنیم.

وی افزود: امیدوارم سینماگران در طول نمایش فیلم‌های خود حداقل برای یک‌بار فروش فیلم را در جهت کمک به هم‌نوعانی که به صورت عمد یا غیر عمد در پشت میله‌های زندان هستند،‌ اختصاص دهند و این موضوع برای آن‌ها یک عادت همیشگی است.

وی ادامه داد: هر چقدر برگزاری مراسم‌هایی مانند اکران فیلم در جهت کمک به زندانی‌ها بیشتر شود، قطعا این فرهنگ بیشتر جای خود را پیدا می‌کند و به صورت یک عادت و سنت می‌شود که اتفاقی مبارکی خواهد شد.

خداوند از ما انتظار دارد

عباس غزالی بازیگر سینما و تلویزیون عنوان کرد: از حرکت‌هایی مانند اختصاص فروش فیلم برای نجات زندانی‌ها و انجام کارهای خیر نباید گذشت. باید خودمان از خودمان در این زمینه‌ها انتظار داشته باشیم و از همه مهم‌تر خدا از ما انتظار دارد.

وی افزود: هر کسی در هر صنفی و هر جایی باید به نوبه خود در زمینه انجام کارهای خیر یاری برساند و به عنوان وظیفه خود قلمداد کند. متاسفانه مواقعی در این زمینه چشم‌های خود را می‌بندیم و از کنار اتفاقات این چنینی می‌گذریم، اما با کمی تامل می‌توان اتفاقات خوبی را رقم زد.

وی ادامه داد: امیدوارم افرادی که حرف من را می‌شنوند و تمایل دارند در انجام کارهای خیر سهمی داشته باشند «یا علی» گفته و هر چه سریع‌تر پا پیش بگذارند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار