تاثیر تبعیض جنسیتی بر دستمزد بازیگران مطرح زن هالیوود

فهرست‌های منتشر شده مجله فوربز، تبعیض جنسیتی در سینما آمریکا را بیش از پیش آشکار کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  پس از انتشار فهرست پردرآمد‌ترین بازیگران زن، نابرابری در دستمزدها بین بازیگران زن و مرد بیش از پیش خودنمایی کرد.

البته هنرپیشگان زن سینمای آمریکا از قبل نیز بارها نسبت به تبعیض جنسیتی کمپانی‌های فیلم‌سازی در پرداخت دستمزد معترض بودند اما با وجود تمامی تلاش‌هایشان توجهی به این موضوع نشد.

به نظر می‌رسد از آنجا که مدیریت صنعت سینمای آمریکا را مردان در دست دارند، ریشه‌های نابرابری جنسیتی در آن ریشه دوانده است.

فوربز، یکی از مشهورترین مجله‌های اقتصادی آمریکا و جهان، هر ساله اقدام به انتشار فهرست پردرآمدترین زنان و مردان هالیوود می‌کند. فهرستی که همیشه منتشر شدن آن، گسترش دامنه اعتراضات به نابرابری‌ها در صنعت سینمای آمریکا را به دنبال دارد.

در مقایسه دو فهرست منتشر شده در ماه جاری میلادی، «رابرت داونی جونیور» با 80 میلیون دلار رتبه اول بازیگران مرد را به خود اختصاص داده در حالی که جنیفر لارنس با 52 میلیون دلار جایگاه نخست فهرست زنان را از آن خود کرده است.

اما از رتبه دوم تفاوت دستمزد بیشتر آشکار می‌شود. اسکارلت جانسون بازیگر موفق فیلم «انتقام جویان: عصر آلترون» با 35.5 میلیون دلار در رتبه دوم فهرست زنان بازیگر قرار دارد. درآمدی که در فهرست مردان به جایگاه هفتم اختصاص دارد.

ملیسا مک کارتی سومین زن پردرآمد هالیوود با 23 میلیون دلار حتی از بیستمین بازیگر مرد فهرست فوربز، یعنی مت دامون 25 میلیون دلاری نیز پایین‌تر است.

بازیگران زن تراز اول مطرح همچون جنیفر آنیستون، آنجلینا جولی‌ و جولیا رابرتز با درآمدهای 15، 16 میلیون دلاری‌شان از سی نفر بازیگر مرد هالیوود هم کمتر دستمزد گرفته‌اند.

برخی از بازیگران زن هالیوود از جمله پاتریشا آرکت و کیت بلانشت در مراسم اسکار سال گذشته در سخنرانی‌های خود به هنگام دریافت جوایزشان بارها به این عدم برابری اشاره کرده و از مسئولان صنعت سینما در آمریکا خواستند تا به تصور خود نسبت به سطحی بودن فیلم‌هایی که زنان در آنها نقش اصلی را ایفا می‌کنند پایان دهند.

در این میان سکوت بازیگران مرد که به نوعی حاکمان استودیوهای هالیوودی هستند قابل تامل است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار