کمالوندی: آمانو تا کنون در برابر فشارها برای افشای توافق محرمانه ایستادگی کرده است

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: اگر آژانس بخواهد حرفه‌ای رفتار کند نباید در مقام افشا کردن جزییات این توافق قرار بگیرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ "بهروز کمالوندی" سخنگوی سازمان انرژی اتمی، با اشاره به تلاش برخی از مقامات امریکایی جهت اطلاع پیدا کردن از محتوای  توافق محرمانه ایران و آژانس اظهار کرد: اگر آژانس  بخواهد حرفه ای رفتار کند نباید در مقام افشا کردن جزییات این توافق قرار بگیرد چنان که خود این نهاد بین المللی نیز  در روابط با کشورها  دارای استاندارهایی است که باید آنها را رعایت کند.
 
وی با بیان این که در توافق نامه ی بین ایران و آژانس  بر محرمانه  ماندن اطلاعات ایران و حتی روش کار تاکید شده است، افزود: آمانو در جریان سفر به آمریکا  تحت فشار نمایندگان کنگره و سنا بود که این اطلاعات  محرمانه را افشا کند ولی در برابر این فشارها تاکنون ایسنادگی کرده است.
 
معاونت بین الملل سازمان انرژی اتمی، با بیان این که ممکن است در چند سال آینده این اطلاعات محرمانه منتشر شود و اشکالی بر این موضوع وارد نباشد، ادامه داد: توافق حاصله بین ایران و آژانس  نتیجه ی چند دور گفتگوی ایران وآژانس در سطح معاون و دبیرکل آژانس است.
 
 وی خاطر نشان کرد: توافق حاصله، توافقی متوازن است و همان طور که قبلا اعلام کرده ایم حساسیت و نگرانی ایران در این ارتباط در جهت  محرمانه بودن این اطلاعات است.
 
 کمالوندی در بخشی دیگر از صحبت های خود گفت: طبق توافق ایران و آژانس  باید تا ۲۴ آذرماه پرداختن به موضوعات گذشته پرونده ی هسته ای ایران ازسوی آژانس به اتمام برسد و برنامه ایران در این آژانس بر اساس مسائل روز  دنبال شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۸ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
جناب کمالوندی در خواب خوشتان باقی نمانید چون اینها ثابت کرده اند که دروغگو هستند مواظب باشید
Iran (Islamic Republic of)
محمدی
۲۳:۴۳ ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
آیا احتمال نمیدهید این بازی پشت پرده آژانس - لابی صهیونیستها و خبرگزاریهای وابسته برای بیان مطالب نگفتنی و توجیهی برای راز نگهداری آژانس باشد ؟
آخرین اخبار