بزرگداشت دولت در همدان/تأمین آب آشامیدنی مهم‎ترین دغدغه استان

رئیس جمهور در بیست‌ویکمین سفر استانی خود سوم شهریور به استان همدان سفر می‌کند.

به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری در بیست و یکمین سفر استانی کاروان تدبیر و امید فردا سه‌شنبه سوم شهریور میهمان مردم  استان همدان خواهد بود.

در جریان این سفر تعدادی از وزرا، معاونین رییس‌جمهور و مدیران بنگاههای اقتصادی دولتی و غیردولتی، شرکت‌های سرمایه گذاری بخش‌های تعاونی و خصوصی کشور، رییس‌جمهور را در سفر به همدان همراهی می‌کنند.

درحالیکه قشرهای مختلف مردم در قالب تشکل‌های مردمی و ستادهای استقبال مردمی از رییس جمهوری، با نصب بنر و پوستر برای مهمان‌نوازی پرشور و گرم از کاروان تدبیر و امید آماده می‌شوند، تعدادی از وزرا و معاونین رییس‌جمهور به عنوان نماینده رییس‌جمهوری برای دیدار با مردم، دریافت نقطه‌نظرات آنها و پیگیری مشکلات به برخی از شهرستان‌های استان همدان سفر می‌کنند.

دیدار مردمی، دیدار با علما، ایثارگران و برگزیدگان حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، ورزشی و علمی، جلسه توسعه و سرمایه گذاری استان، جلسه شورای اداری استان و نشست خبری از جمله مهمترین برنامه های دکتر روحانی در این سفر است.

جلسه هماهنگی سفر کاروان تدبیر و امید به استان همدان نیز سه شنبه گذشته با هدف بررسی نهایی طرح‌ها و برنامه‌های دولت یازدهم برای پیشرفت و آبادانی این استان بویژه در بخش‌های راه آهن، گردشگری، صنعت، نیرو و کشاورزی با حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری برگزار شد.

در این جلسه که در آستانه سفر کاروان دولت تدبیر و امید به استان همدان برگزار شد، بر ضرورت اجرای سریع برنامه‌های دولت برای پیشرفت استان همدان تاکید شد.

محمد ناصر نیکبخت استاندار همدان در این جلسه فهرستی از ظرفیت‌ها، استعدادها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این استان را ارائه کرد و برنامه‌ها و پیشنهادات برای شتاب بخشیدن به توسعه استان نیز تشریح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

پیش از انجام این سفر نیز کارگروه توسعه و سرمایه‌گذاری استان همدان با حضور معاون اجرایی رئیس‌جمهور و فعالین اقتصادی استان همدان در تهران برگزار شد تا مهمترین و ضروری‌ترین تصمیمات برای توسعه استان همدان گرفته شود.

معاون اجرایی رییس جمهوری در نشست توسعه و سرمایه گذاران استان همدان با اعلام اینکه دولت طی دو سال گذشته بیش از 100 طرح نیمه تمام کوچک و بزرگ در کشور را با تامین منابع در شهرهای مختلف کشور به پایان رسانده، تاکید کرد: با توجه به ظرفیت مناسب اشتغال در استان همدان با برنامه‌ریزی جامعی به زودی به اشتغال پایدار در این استان دست خواهیم یافت. 

محمد ناصر نیکبخت همدان در این جلسه نیز با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی استان همدان از جمله طولانی‌ترین غارآبی دنیا، تنها شهر سفالی دنیا در لالجین، غار علیصدر، باغ‌های گردو تویسرکان و زمینه‌های مناسب کشاورزی در این استان، گفت: استان همدان دارای 270 معدن و 30 ماده معدنی مرغوب است که زمینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری است.

محمدناصر نیکبخت همچنین با اشاره به اینکه رئیس جمهور در هفته دولت در همدان حضور پیدا می‌کند، می‌گوید: این سفر به چند دلیل متمایز از سایر سفرها است.

نیکبخت با بیان اینکه بیش از انتظار استان مصوبه داشتیم و طرح‌های بزرگی که مدنظر بود برای تصویب و تخصیص اعتبار اعلام شد، ادامه می‌دهد: بیشتر طرح‌های اثرگذار در استان همدان مورد تصویب رئیس جمهوری قرار می گیرد. 

 وی با تاکید براینکه رئیس جمهور لطف ویژه‌ای به استان همدان و اشراف خوبی به این استان دارد، همچنین خاطرنشان می‌کند: وی شرایط اقتصادی و استعدادی همدان را می‌داند و در جلسات هماهنگی نیز مدافع همدان است. 

 وی در ادامه با بیان اینکه کم آبی در تمامی کشور خود را نشان داده و نشان می‌دهد، ادامه می‌دهد: توسعه راه آهن و تامین آب روستایی و شهری مهمترین خواسته بوده و در این ارتباط نیز تصمیمات خوبی گرفته شد. 

استاندار همدان با بیان اینکه رئیس جمهور میهمان دولت نبوده و مردم میزبان رئیس جمهور هستند، گفت: انتظار می‌رود به اندازه تاریخ و تمدن همدان و متناسب با اقتدار نظام جمهوری اسلامی مردم خود را نشان داده و حضور خود را در استقبال نشان دهند.

 نیک بخت با اشاره به سفر رئیس جمهور به این استان تصریح می‌کند: همزمان با سفر رئیس دولت 21 طرح به مبلغ هزار و 50 میلیارد تومان افتتاح و 14 پروژه به مبلغ هزار و 813 میلیارد تومان در استان کلنگ زنی خواهند شد.

ابراهیم کارخانه نماینده مردم همدان در مجلس نیز در خصوص مطالبات مردم از رئیس جمهور در سفر به این استان می‌گوید: حل مشکل بیکاری و ارائه راهکارهای دقیق و اجرایی برای اشتغال‌زایی در ابعاد توسعه صنعتی، صنایع تبدیلی و توسعه کشاورزی نوین از مهمترین مطالبات مردم است.

نماینده مردم همدان در مجلس با اشاره به بحران آب در استان تصریح می‌کند: تامین آب کشاورزی و آشامیدنی از مهمترین دغدغه‌های مردم استان همدان است.

استان همدان با مساحتی بیش از 19 هزار کیلومتر متر مربع در غرب ایران قرار گرفته است. این استان از شمال به زنجان از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می‌شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با 3 هزار 574 متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار