رنو 25 میلیون تومانی جایگزنی برای پراید

مدیران رنو خبر از مذاکره با یکی از خودروسازان بزرگ ایرانی برای تولید محصول جدید رنو با نام کوئید داده‌اند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان: قیمت این خودرو پنج هزار دلار است و به گفته یکی از مدیران رنو قرار است در ایران با قیمت 25 میلیون تومان عرضه شود تا بتوان این خودرو را جایگزین پراید کرد.

البته اگر قیمت خودرو را پنج هزار دلار در نظر بگیریم این خودرو را می‌توان با ساخت داخل مناسب با قیمت 20 میلیون تومان هم در ایران عرضه کرد. اتفاقی که به احتمال زیاد نخواهد افتاد.

البته تندر 90 هم که روزگاری ال 90 نام داشت قرار بود در سال 83 که قیمت یورو نزدیک هزار تومان بود با قیمت شش هزار 700 یورو جایگزین پیکان شود. اتفاقی که دست خوش تاخیر فراوان شد تا آنکه این خودرو با قیمت 11 تا 14 میلیون تومان در سال 86 که قیمت پراید هفت میلیون تومان بود وارد بازار شود. برای همین عملا پراید بود که جایگزین پیکان شد. حالا هم شبهه‌های فراوانی وجود دارد که کوئید جایگزین پراید شود.

با این همه برخی امیدوارند پراید هم مانندپیکان در چهار سال آینده تولیدش متوقف شود.اما رنو کوئید چگونه خودرویی است. این خودرو توسط رنو در هند معرفی شده و قرار است در این کشور برای اولین بار با درصد ساخت بالا و در حدود 98 درصد تولید شود. این محصول بر روی پلت فرم جدید CMF-A رنو طراحی شده است.پلت فرمی که یک کلاس کوچک تر از پلت فرم تندر 90 و هم اندازه با پلت فرم پراید است.

کارلوس گون در مصاحبه با شبکه سی ان بی سی هند درباره این پلت فرم گفته است که این محصول با تجربه مشترک رنو در فرانسه و نیسان در ژاپن به صورت محلی در هند و برای این بازار توسعه پیدا کرده است .وی البته سهم تجربه لوگان یا تندر 90 را در این پروژه بسیار بالا می‌داند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا اولین محصول روی این پلت فرم ، یک مینی شاسی بلند است اینگونه پاسخ می‌دهد نیاز بازار هند اینگونه طلب می‌کرد، البته در آینده بر رو این پلت فرم خودرو ها هاچ بک و صندوقدار هم طراحی خواهد شد.

شاید در صورتی که چنین خودرویی طراحی شود بتواند گزینه مناسبی برای جایگزینی محصولات کلاس پراید در ایران باشد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که رنو کوئید فعلی یک خودرو مینی کراس اوور است. خودروهای کراس اوور معمولا خودروهای شبه شاسی بلندی هستند که روی پلت فرم خودروهای هاچ بک یا سدان توسعه پیدا می‌کنند.

از نظر طراحی داخلی خودرو کوئید طراحی بسیار ساده‌ای دارد ولی با توجه به پنل میانی و قرار گرفتن یک ال سی بزرگ و سیستم مرکزی چند رسانه ای می توان این خودرو را پرچم دار خودرو های ارزان قیمت که نیم نگاهی هم به دیجیتالی شدن خودرو ها دارند دانست .مواد به‌کار رفته در داخل این خودرو از پلاستیک ارزان قیمت مانند خودرو تیبا و پراید در ایران است .

موتور این خودرو هم همانند خودرو ماتیز سه سیلندر و دارای حجم 800 سی سی یعنی نصف خودرو تندر 90 است . این موتور 58 اسب بخار قدرت تولید می کند . که 50 اسب بخار کمتر از تندر 90 است .

به اشتباه برخی در بازار ایران گمان می کنند این خودرو در ایران جایگزین تندر 90 خواهد شد اما کوئید با موتوری با 50 اسب بخار قدرت ضعیف تر و یک سایز کوچک تر بدنه، رقیب جدی برای جایگزینی پراید و تیبا است.

رنو با این خودرو می‌خواهد سبد محصولات خود را در بازار ایران تکمیل کند. این شرکت با کوئید بازار خودروهای زیر 30 میلیون تومان و با محصولات خانواده تندر 90 بازار خودرهای 30 تا 50 میلیون تومانی در ایران را هدف قرار گرفته است . خودروی جدید رنو برای بازار 30 تا 50 میلیون تومانی رنو ساندرو است که بر روی پلت فرم تندر 90 طراحی شده و یک خودرو هاچ بک در کلاس پژو 206 با قدرت 110 اسب بخار است . فیس لیفت و وانت تندر 90 هم در ایران خودرو تولید می شودژ.

ژرار دوتوربه، نایب رئیس رنو نیسان الیانس که معماری مدل ارزان قیمت جدید Kwid را طراحی کرده است، گفته است : رنو کوئید علاقه شرکای ایرانی این شرکت را جلب کرده است.

دوتوربه توضیح داده که این نوع خودرو می تواند مناسب بازار ایران باشد. ما این خودرو را به شرکای ایرانی خود معرفی کرده‌ایم و با علاقه آنها روبرو شدیم با اینهمه بین علاقه تا تصمیم برای عرضه این خودرو اندکی زمان خواهد برد.

دوتوربه تاکید کرده که هنوز تصمیمی درباره مدلهای جدید برای ایران یا مکان مونتاژ آنها گرفته نشده است و احتمالا ظرف یک تا دو ماه آینده تصمیماتی در این باره گرفته خواهد شد.

هنوز شرکت ایرانی که قرار است این خودرو درآن تولید شود مشخص نشده ولی به احتمال زیاد سایپا خواهان این خودرو است.

سایپا در چند سال گذشته با اصلاح پلت فرم پراید و توسعه پلت فرم ایکس 100 و معرفی خودروهای پراید جدید با نام های سایپا 131 سایپا 132 و اسم های مشابه سعی در نگه داشتن فروشش در این بخش از بازار خودرو ایران را داشته است اما با افزایش فشار ها و ایمنی پایین پراید سایپا می داند که محبور به خداحافظی با این محصول که عده ای در ایران آنرا تابوت متحرک می دانند است.

 به همین دلیل کوئید می تواند این محصول جایگزین باشد . اما بزرگترین سوال چگونگی ادامه تولید تیباست به احتمال زیاد اگر این خودرو با 25 میلیون تومان تولید شود کسی دیگر تیبا نمی خرد . به همین دلیل برخی معتقدند قیمت کوئید افزایش خواهد یافت و پراید هم همچنان تولید می شود و پراید با قیمت 18 تا 20 ، تیبا با قیمت 25 و کویئد با قیمت حدود 30 میلیون تومان عرضه خواهند شد .

گذشته از این حدس و گمان ها، شرکت ایران خودرو هم در حال مذاکره جدی با فیات برای تولید خودرو ارزان قیمت است .مذاکره ای که مدیر عامل ایران خودرو هم آن را تایید کرده است .

فیات پاندا احتمالا موضوع مذاکرات است ارزان قیمت ترین خودرو فیات که البته قیمت تمام شده اش 1500 یورو از کوئید گران تر است .

این خودرو که هم اندازه پراید است می تواند رقیب جدی برای کوئید باشد. پلت فرم این خودرو هم می تواند به ایران خودرو این امکان را دهد تا در کلاسی ارزان تر از خودرو رانا محصول جدیدی را با نشان شرکت خود روانه بازار کند .

این خودرو هم اکنون از چندین موتور بنزینی و دیزلی استفاده می کند. در نمونه های بنزینی موتور 1.2 لیتری توانای تولید 60اسب بخار و موتور 1.4 لیتری تونایی تولید 100 اسب بخار را دارد . این خودرو در دو نمونه دیفرانسیل جلو و دو دیفرانسیل تولید می شود . نمونه دو دیفرانسیل این خودرو گزینه مناسبی برای مناطق کوهستانی ایران محسوب می شود.

از نظر ایمنی هم این خودرو وضعیت مناسبی دارد و دارای 4 ستاره در اروپا از 5 ستاره ایمنی است . نزدیک ترین رقیب احتمالی این خودرو در بازار ایران را اگر خودرو تیبا فرض کنیم هم از نظر فنی و هم از نظر ایمنی این خودرو بسیار جلوتر از تیبا است .

با اینکه احتمالا اگر پاندا در ایران تولید شود پنج میلیون تومان از کوئید گران‌تر تمام خواهد شد اما موتور قوی تر ، ایمنی بیشتر و کیفیت قطعات داخلی بهتر ازمزیت های این خودرو نسبت به خودرو کوئید است.

البته اگر فیات با ایران خودرو به نتیجه نرسد و رنو هم با سایپا بر سر کوئید به توافق نرسد و این خودرو سهم ایران خودرو شود داستان کاملا متفاوت خواهد بود. آنگاه ایران خودرو است که بازاری که روزگاری از آن پیکان بود و سایپا با پراید آنرا به چنگ آورد را این بار تا حدودی پس خواهد گرفت.


منبع: اقتصاد نیوز

انتهای پیام/

برچسب ها: رنو ، خودرو ، بازار خودرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۴
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
محمد
۰۷:۳۵ ۰۶ بهمن ۱۳۹۶
با سلام. ولی خداوکیلی مگه راه دیگه ای هم هست منی که زندگیم از راه اژانس میگذره چطور ماشین نخرم منی که انواع و اقسام مهارتهای کارو بلدم مجبورم برم مسافر کشی چطور ماشین نخرم ماشبن سازا فقط فکر جیب خوشونن وگرنه این همه طراح مطرح در سطح دنیا این همه مواد اولیه چرا باید از فرانسه ماشین گرفت چرا ماشین بیست سال پیش باید سوار شد ؟
Iran (Islamic Republic of)
پسر ایران زمین (کورد)
۱۸:۰۲ ۱۵ آذر ۱۳۹۵
خودرو صفر نخرررررررررررررررررررررررید جان مادرتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۶ ۱۸ مهر ۱۳۹۵
مجانی بدید شاید بخرم
United States of America
یه بنده خدا
۰۸:۲۱ ۰۵ شهريور ۱۳۹۴
اگ مردم خودرو صفر نخرن تولیدشون میاد پایین حقوق کارگرهاشونم در نمیاد بیکاری بینشون پیش میاد و هزار و یک مشکل دیگ و این میشه ک فکری کنن که دیگه گران فروشی بسه مردم مقاومت کنن خودرو صفر نخرن همه چی درست میشه بهشون فشار میاد از کاراشون دست میکشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۸ ۰۲ شهريور ۱۳۹۴
بنده با دوستم حدود 20 روز پیش رفتیم پژو پارس صفرشو بعد از 9 ماه تحویل بگیریم خدا شاهده بعد از بیرون آمدن از نمایندگی موتورش دود فراوانی کرد کاپوتش را که بالا زدیم دیدیم موتورش پر از روغن شده و موتور نابود شده بود جالبه که هنوز درب نمایندگی قابل دیدن بود و هنوز هم خبری از ماشین جایگزین نشده البته معلوم نیست شاید یه صفر بدهند یا همونو تعمیر کنند چون متاسفانه زور دست اوناست و ما با نخریدن باید حقمان را بگیریم.
Iran (Islamic Republic of)
نمی گم
۱۷:۰۱ ۰۲ شهريور ۱۳۹۴
موضوع انشا :یک اتفاق کاملاً امکان ناپذیر .
به نام خدا
روزی روزگاری پسری خوشخال نام در خواب و رویا چنین می دید.
خود رو سازان کشور : ما آ ماده ی شنیدن هر گونه پیشنهاد انتقاد وایده از طرف شما هستیم .
نام : خوش خیال . نام خانوادگی : رویا پردازیان
ایده : به نظر من بهتره که خود رو سازان کشور مون کمر همت ببندن و خودشون روی کیفیت پراید کار کنن و مدلشو ببرن بالا تر و قیمتشو بیارن پایین تر و دست از سر جناب رنو فرانسوی بر دارن وبیخیالش شن.
پاسخ: باتشکر . زمان به حقیقت پیوستن این رویا وقت گل نی می باشد .
Iran (Islamic Republic of)
sam
۱۱:۴۱ ۰۲ شهريور ۱۳۹۴
خواهشا خودروی صفر نخرید یه مدت صبر کنید...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۶ ۰۲ شهريور ۱۳۹۴
یک کلام فقط خودروی صفر نخرید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۶ ۰۲ شهريور ۱۳۹۴
کل دنیا خودرو در حال ارزان شدن است اون هم خودروهای با کیفیت، فقط در اینجا خودروهای بی کیفیت در حال گران شدن هستند.
Iran (Islamic Republic of)
بهنام
۰۱:۰۳ ۰۲ شهريور ۱۳۹۴
تو فرانسه با دو ماه کار کردن میشه این ماشینو خرید ولی تواینجاحداقل با دو سالو نیم کارکرد طول میکشه.
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۰۱:۰۳ ۰۲ شهريور ۱۳۹۴
موتور800 سیسی
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۰۱:۰۰ ۰۲ شهريور ۱۳۹۴
این ماشین ها تو کشور سازندش فوقش 10 میلیون میشه اونجا اینا ماشین حساب نمیشن ببینید ما چقدر بدبختیم که این ماشین تارو میخوان 50 میلیون به ما بفروشن..
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۰۱:۰۰ ۰۲ شهريور ۱۳۹۴
این ماشین ها تو کشور سازندش فوقش 10 میلیون میشه اونجا اینا ماشین حساب نمیشن ببینید ما چقدر بدبختیم که این ماشین تارو میخوان 50 میلیون به ما بفروشن..
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۰۰:۵۹ ۰۲ شهريور ۱۳۹۴
این ماشین ها تو کشور سازندش فوقش 10 میلیون میشه اونجا اینا ماشین حساب نمیشن ببینید ما چقدر بدبختیم که این ماشین تارو میخوان 50 میلیون به ما بفروشن.. حیله گر تر از این دولت تو هیچ جای این کره هاکی نیست.
Iran (Islamic Republic of)
سیاوش
۰۰:۳۱ ۰۲ شهريور ۱۳۹۴
بیچاره مردم که مجبورن این خودروهارو به 5 برابر قیمت واقعی بخرن !!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۰ ۰۲ شهريور ۱۳۹۴
اولا صفر نخرید
دوما رنو و پژو نخرید
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۲۳:۵۶ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
اینکه این ماشین رو 25 میلیون بدن جوک است چون اون وقت کسی خودرو مثل انواع پژو چینی و سمند و دنا و رانا با موتور مثلا ملی رو نمیخره... این ماشین حداقل 60 میلیون قیمت گذاری خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۲۳:۱۹ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
این ها را ننویسید
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۲۳:۱۷ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
بابا ماشین ایرانی ..........
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۳:۱۱ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
تورو خدا ماشین صفر نخرید
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۲:۴۴ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
دیگه حاضریم پیاده باشیم ولی نخریم...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۰ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
با سلام خدمت همه دوستان. با توجه به مطالب خبر و کارشناسی های صورت گرفته به این نتیجه رسیدیم که این خودرو 12 میلیون و 599 هزار تومن بیشتر ارزش نداره. مواظب باشیم!
United States of America
ناشناس
۲۲:۰۶ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
من که فعلا قصد خرید ندارم میاد پایینتر
Iran (Islamic Republic of)
قزنفر
۲۱:۵۲ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
ما که نفهمیدم ال 90 مبلغش 4/5 میلیون بود یا اعشار نداشت اشتباهی اعشار گذاشتند که به این روز اتفاق افتاد. خودرویی که می توانست هر ایرانی آن را داشته باشد!!!!!! البته به قول خودروسازها!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۷ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
بازم میگم نخرید اینا همش الکیه ترفنده نخرید تا برشکست بشن
Iran (Islamic Republic of)
هم وطن
۲۰:۳۷ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
بالاخره من که نفهمیدیم حمایت ازتولید ملی ؟حمایت از حقوق مصرف کنندگان یا پرکردن جیب خودروسازها
Iran (Islamic Republic of)
هم وطن
۲۰:۳۵ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
در کشور آلمان اگر فردی خودروی آلمانی انتخاب نماید نیمی از قیمت خودرو را به عنوان یارانه خود دولت پرداخت می نماید و مابقی با شرایط آسان واگذار می گردد چرا ما جیب مردم را میزنیم
Iran (Islamic Republic of)
هم وطن
۲۰:۳۰ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
چرا مسؤلان و سیاست گذاران خودروسازی فکر می کنند که مردم فهیم ایران لیاقت سوار شدن بر روی خودروهای با تمامی استانداردهای جهانی و دنده اتومات و ارزان قیمت را ندارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۷ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
تا زمانی که خودروسازان معتبر خارجی وارد همکاری در تولید داخلی نشوند هیچ خودرو صفری را نباید خرید
Iran (Islamic Republic of)
جعفر
۲۰:۱۴ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
اتوموبیل 206 صندوقدار داشتم که 6 ماه پیش به خاطر عمل نکردن ترمزاش و قفل کردن یکی از چرخاش توی جاده دو طرفه از جاده منحرف شدم و ماشینم چپ کرد.از اون موقع به خودم قول دادم سراغ ماشین ایرانی نرم.نه بخاطر قیمتش بلکه بخاطر کیفیت و ایمنیش.
Iran (Islamic Republic of)
احد
۲۰:۰۴ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
ای ملت...کمی اتحاد همه چی رو حل میکنه!!!
خرید خودرو صفر ممنوع...
این سایپا و ایرانخودرو بزرگترین خیانتکارای مملکت هستن!
Iran (Islamic Republic of)
Arash
۲۰:۰۰ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
چطور قيمت اين خودرو ٥٠٠٠هزار دلاره بعد قراره با قيمت ٢٥ ميليون فروش بره!!!!!!!!چه جورى حساب كرديد به اين قيمت رسيديد مردم دنبال خودروى ارزون قيمتن بعد شما حرف از بالاى ٢٥ ميليون ميزنين اخه كجاى دنيا جنسى توليد ميكنن به اين قيمت بعد ٥ برابر به مردم ميفروشن اين ماشينى كه قيمت تموم شدش٥٠٠٠ هزار دلاره يعنى با تمام هزينه هاى جانبى اين قيمت در اومده نه اينكه ٥٠٠٠ هزار دلار تموم شه بعد بيان حساب كنن مثلا ٤٠٠٠ هزار دلار بكشن روش بفروشن به مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۳ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
این که همه چیش از پراید ضعیف تر به درد همون بازار هند میخوره چی جوریه 7-8 میلیون بیشتر از هند هست
Iran (Islamic Republic of)
محمد مهدی ستوده
۱۹:۵۹ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
من اصلا به این مذاکرات خوشبین نیستم،نه از اینکه جایگزین خوبی به جای خودروهای ایرانی هستند یا اینکه فرانسوی ها به ما خیانت کنند از این ناراحتم که ممکنه گمرک قیمته اون رو برای حمایت از خودروهای بی کیفیت داخلی غیر منصفانه بالا ببره.ما که تا به حال از گمرک هیچ دل خوشی نداریم ولی اگر گمرک عاقل باشه می دونه که نون توی ارزونی مخصوصا توی آشفته بازار قیمت خودروهای داخلی!!
Iran (Islamic Republic of)
محمد مهدی ستوده
۱۹:۵۸ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
اگر ارزان باشدشایدبخریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۷ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
باز هم فرانسه و اعتماد به اونها....

باید خرید خودرو توسط مردم متوقف شود تا خودرو سازا به خود بیان.بازار بدون رقیب موجب این قیمت های غیر منطقی میشه
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۹:۵۵ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
اقایون نخریدبگذارین رودستشون بادکنه ترشی بندازن خخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۵ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
خرید خودروی صفر ممنوع
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۳ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
خودروسازی یا نمیدونم شایدم یه عده که مافیا هستن نمیخوان خودرو با کیفیت خوب تولید کنن و فقط کپی می کنن چون اگه این اتفاق بیفته یه عده ضرر می کنن که همه می دونن کی هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۹ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
دارن به راحتی اعلام می کنند خودرویی که 5000دلار قیمت داره می خوایم 10000دلار بفروشیم به مردم این واقعا توهین به مردم وشعورشونه این نشون میده دولت هم هیچ تلاشی برای حفظ و احقاق حقوق مصرف کننده نمی کند چون بخشی از این سود در جیب دولت است
ای مردم اگه واسه شعور و شخصیت خودتون ارزش قائلین
خودروی صفر نخرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۸ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
دلارحدود3300 تومان است پس قیمت این خودرو باید16/5ملیون شود اما امان از زیاده خواهی و دنیا پرستی مسءولین!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۸ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
دلارحدود3300 تومان است پس قیمت این خودرو باید16/5ملیون شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۴ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
خاک بر سر خودرو سازای داخلی که دوباره التماس فرانسه رو میکنن.

فقط مردم باید متحد بشن و ماشین نخرن تا جلوی سود کلان و بی منطق خودرو سازا گرفته بشه
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۹:۴۳ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
منتظر وانت رنو باشین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۹ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
مسئولین ما ثابت کردن که پشیزی به این ملت ارزش قائل نیستن...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۹ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
نوبتی باشه نوبت ما ملت هست که این دو خودرو ساز بی کیفیت که فقط فکر حساب بانکیشون هستند را تحریم کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۶ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
شما قیمت این ماشین رو 50 میلیون حساب کن
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۹:۲۲ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
5000دلار با لار 3 تمن میشه 15 میلیون تازه اگه به صورت انبوه در ایران تولید بشه باید ارزون تر بشه نه 10 تومن گرون تر بخدا این مسلمونی نیست
United States of America
ناشناس
۱۸:۲۰ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
بالاخره رفتیم سراغ فرانسه ما چه ملت جالبی هستیم
Iran (Islamic Republic of)
پارسافر
۲۰:۲۵ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
کار ما ملت نیست.اگه کار ما باشه همین رنو را زیر 20میلیون از فرانسه میخریم.اما اگر پای دلال ایرانی بیاد وسط دیگه با 35 میلیون هم گیر نمیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۹ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
پراید یا ماشین چینی چ فرقی میکنه
Iran (Islamic Republic of)
پارسافر
۲۰:۲۵ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
باور کنید چینی از پراید بهتره
Iran (Islamic Republic of)
javad
۱۸:۱۷ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
اگر واقعا با این قیمت به فروش برسه!!!!!!!!!!
چندین سال پیش ی همچین برنامه هایی برای پرتون جن2 و رنو l90 و....هم بود....
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۸:۰۰ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
مراقب باشید ترفندهای جدید ایران خودرو و سایپا در راه است.
یکی از ترفندهای بازاریابی و فروش افزایش قیمت است تا مردم رو ترغیب به خرید کنند
خرید خودرو صفر ممنوع
Iran (Islamic Republic of)
حمید رضا فوائیدی
۱۷:۵۸ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
اینکه این خودرو تو فرانسه ۵۰۰۰دلار ه وقراره تو ایران ده هزار دلار عرضه بشه .........درامد یک ایرانی با یک فرانسوی در ماه چقدر فرقشه ......خدایی اینکار رو ...........هم در حق مردمش نکرده....خیلی ممنون ..خدا اجرتون بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۳ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
خودرو سازان ایرانی پراید رو در عراق 6-7 میلیون ودر ایران 20 میلیون می فروشن
ولی فرانسویها این ماشین رو در داخل کشورشون 5000 دلار و در ایران 1000 دلار
به نظرم خودرو سازان فرانسوی مردترن لااقل به مردم خود ظلم نمی کنن
United States of America
ناشناس
۲۰:۰۷ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
واقعا چرا خودرویی که 5000دلار می ارزه رو 10000 دلار میخوان بندازن به مردم؟؟!! در حالی که از کیفیت و آپشن هاش میخوان کم کنن؟؟؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
فرشید
۱۷:۴۱ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
مدیرانی که قصد عقد قرارداد با این خودروسازان نامرد وبی تعهد وبی وفای فرانسوی دارند. یه بار بهمون زدن کم بود باید منتظر بعدیش باشیم.انگار قحط خودروسازه که دوباره دست به دامن این فرانسوی های نامرد شدن.
Iran (Islamic Republic of)
فرشید
۱۷:۴۱ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
مدیرانی که قصد عقد قرارداد با این خودروسازان نامرد وبی تعهد وبی وفای فرانسوی دارند. یه بار بهمون زدن کم بود باید منتظر بعدیش باشیم.انگار قحط خودروسازه که دوباره دست به دامن این فرانسوی های نامرد شدن.
Iran (Islamic Republic of)
hosyn
۱۹:۴۹ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
نامرد تر از سایپا و ایران خودرو !!! اونا خارجی بودن اینا چی تو شرایط بد خنجر از پست میزدن؟؟؟ مردم همینطور که دوست روزای بدشونو فراموش نمیکنن دشمن روزای بدشونم فراموش نمیکنند
Iran (Islamic Republic of)
بهزاد
۱۷:۴۱ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
به صنعت خودرو سازی داخل هیچ اعتمادی نیست؟ دست سایپا و ایران خودرو به این ماشین برسه گند به قیمت و کیفیتش می زنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۳ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
یه زمانی ال 90 هم قرار بود جایگزین پیکان و پراید بشه اما چی شد؟
الان این ماشین تولید بشه 40 تا بالاتر میفروشن به مردم مظلوم ایران
Iran (Islamic Republic of)
ایرانا
۱۹:۵۳ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
حتماً اول : رنو وانت . بعد : رنو کوپه . و بعد : رنو آمبولانس می سازن .
Iran (Islamic Republic of)
شهروند مظلوم
۱۷:۲۵ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
5 هزار دلار به نرخ آزاد هم که حساب کنیم میشه 16 میلیون و پانصد هزار تومان
آخه چرا ظلم می کنید؟
چرا هر خانواده نباید ماشین داشته باشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۷ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
5 هزار دلار میشه 15 میلیون تومان پس چرا میدن 25 میلیون
United States of America
ناشناس
۱۷:۱۳ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
فک کنم قرار بود با 23 میلیون عرضه شود..هنوز نیومده 2 میلیون کشیدیش روش....وای به حال اون روز که وارد بشه...قیمتاش سرسام آور میشه
Iran (Islamic Republic of)
جواد شاملو
۱۷:۱۱ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
بابا مردم رو فیلم نکنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۹ ۰۲ شهريور ۱۳۹۴
با با مردم فیلم نمی شن زرنگن . اره
-
ناشناس
۱۷:۰۳ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
آره موقع راه اندازی خط تولید تندر هم قرار بود جایگزین پیکان شود البته پیکان 50 میلیونی ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۳ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
خدا ب دادمون برس با این خوابی ک خودروسازان برامون دیدن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۸ ۰۲ شهريور ۱۳۹۴
واقعا خدا به دادمون برسه .
Germany
حسین
۱۶:۵۹ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
رنو L90 هم قرار بود جای پیکان با قیمت کمتر از 10 تومن به بازار بیاد-حالا قیمتش تو بازار 41.300 هستش
مردم عزیز گول این سیاه نمایی ها رو نخورید و سریع نرید این خودرو رو پیش خرید نکنید.
Germany
حسین
۱۶:۵۸ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
رنو L90 هم قرار بود جای پیکان با قیمت کمتر از 10 تومن به بازار بیاد-حالا قیمتش تو بازار 41.300 هستش
مردم عزیز سریع نرید این خودرو رو پیش خرید کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۴ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
دزدی شروع شد
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۶:۴۹ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
از شما گران کردن از مانخریدن.اگر هرکدام از این 2خودرو باقیمت واقعی ومناسب عرضه نگردد تحریم خواهد شد.خودروسازان باهم مشکل دارن تلافیشو میخوان سرمردم دربیارن؟باید باقیمت پایین دربازار عرضه شود تابرای عموم مردم در دسترس باشد.نه اینکه همچنان شاهد رکود باشیم
Iran (Islamic Republic of)
حامی مصرف کننده
۲۲:۴۷ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
باید مصرف کننده حق انتخاب خودروهای ارزان باکیفیت رو داشته باشد.
Iran (Islamic Republic of)
منوچهر
۱۶:۱۹ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
ژاپن وآلمان همراه مناسب هستند
Iran (Islamic Republic of)
بابک
۱۶:۱۸ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
درسته قیمت واقعی این خودرو 15میلیون هستش ولی شما حداقل 50میلیون رو در نظر داشته باشید!
Iran (Islamic Republic of)
ben
۱۶:۱۰ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
اخ جوووووووووووووووون
راستی حتما منظورتون از پراید همون تندره 90 دیگه چون چند سال پیش خودروسازان قول جایگزینی پراید با تندر رو با همون قیمت پراید دادن بودن
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۰۹ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
مثل ال نود که اومد بعدش قیمتش سر به آسمون کشید دیگه!!
Iran (Islamic Republic of)
فواد
۱۶:۰۱ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
خودرو صفر نخرید ،
زنده باد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۷ ۰۲ شهريور ۱۳۹۴
جا های خالی را با کلمات مناسب پر کنید
هر چی دوس دارید ...... . ماشین ...... نخرید .
ماشین صفر می خرید ماشین ...... نخرید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۷ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
این خودروسازان داخلی در طول این سالها انقدر ضعیف عمل کردند و محصولات بدون کیفیت و بی ارزش تولید کردند که حالا همه فکر میکنند مردم ما مصرف کننده کالاهای بی کیفیت هستند و بخودشون اجازه میدن که خودرو ها و کالاهای بی کیفیت تر به ما پیشنهاد کنند واقعا باعث تاسفه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۸ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
البته اگر قیمت خودرو را پنج هزار دلار در نظر بگیریم این خودرو را می‌توان با ساخت داخل مناسب با قیمت 20 میلیون تومان هم در ایران عرضه کرد.
آخرین اخبار