درخواست رئیس‌جمهور اوکراین از متحدانش برای حمایت وی

رئیس‌جمهور اوکراین از متحدانش خواست وی را برای انجام تغییرات در قانون‌ اساسی حمایت کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، "پترو پروشنکو،" رئیس‌جمهور اوکراین  از تمام احزاب و سیاستمداران خواست از برنامه‌هایش برای تغییر قانون‌اساسی دعوت کرد. وی تصمیم دارد با این اقدام درگیری‌های جدایی طلبان را در شرق این کشور پایان دهد."پروشنکو،" در سخنرانی خود گفت: مخاطبان من تمام کسانی هستند که در ائتلاف پارلمانی با هم متحد شده‌اند. امروز زمان آن رسیده که به خاطر اوکراین گردهم‌آییم. 

رئیس جمهور اوکراین در سالروز استقلال این کشور در مراسمی پرچم کشورش را برافراشت تا جدیت تصمیم خود را به متحدانش القا کند. وی امیدوار است همه طرفین به انجام اصلاحات برای تخصیص جایگاه ویژه به جدایی طلبان رأی دهند. تغییرات پیشنهادی 31 اوت به رأی گذاشته می‌شوند و اگر آراء موافق به حد لازم برسد مرحله دوم رأی گیری اجرا می‌شود. برخی از متحدان بوسیله شبه نظامیانی که مخالف این تغییرات هستند تحت فشارند. این شبه نظامیان مخالف هرگونه سازش با گروه‌های طرفدار روسیه هستند.

در مذاکرات صلحی که فوریه در بلاروس برگزار شد یکی از عواملی که شرایط آتش‌بس را فراهم آورد این بود که مناطق مختلف اوکراین به استقلال بیشتری برای اداره امور خود دست خواهند یافت. همچنین از این پس انتخابات محلی در شرق اوکراین برگزار خواهد شد.

بیش از 6500 نفر در این درگیری‌ها کشته شدند؛ اما بعد از توافق مینسک طرفین سلاح‌های سنگین خود را از منطقه خارج کردند و هم‌اکنون شاهد درگیری ها و حملات پراکنده هستیم. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار