ریچارد دالتون مدعی شد: روحانی مایل به داشتن روابط سازنده با همه به جز اسرائیل است

سفیر سابق انگلیس در ایران مدعی شد: رئیس جمهور ایران دوست دارد روابطی سازنده با همه کشورهای جهان به جز اسرائیل داشته باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ریچارد دالتون، سفیر سابق انگلیس در ایران در مصاحبه ای درباره بازگشایی سفارت انگلیس در تهران گفت: انگلیس جایگاه ویژه ای در اروپا و روابط نزدیکی نیز با آمریکا دارد. ما یکی از اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد هستیم.
وی افزود: ما در منطقه خاورمیانه نیرو داریم. همچنین درباره بحرانهای مهم منطقه ای فعال هستیم، بحرانهایی که ایران نیز در آنها دخیل است. بنابراین زمینه های زیادی برای گفتگو با ایران وجود دارد که می تواند هم در سطح منطقه ای و هم درباره مسائل بین المللی باشد که از جمله آنها تغییرات آب و هوایی است. ایران یکی از کشورهایی است که به طور جدی تحت تاثیر این مسئله است. از این رو بدون اینکه بخواهم درباره اهمیت انگلیس برای ایران اغراق کرده باشم، این روابطی مهم است که حسن روحانی، رئیس جمهور ایران و جواد ظریف، وزیر خارجه این کشور از زمان دیدارش با ویلیام هیگ، وزیر خارجه وقت انگلیس در سپتامبر 2013 (مهر-شهرویور 1392)، دوست داشتند دوباره برقرار شود.
ریچارد دالتون درباره استراتژی رئیس جمهور ایران مدعی شد: روحانی دوست دارد روابطی سازنده با همه کشورهای جهان به جز اسرائیل داشته باشد. از نظر او انگلیس یکی از قطعه های جورچینی است که می تواند به ایران کمک کند و در عین حال نقش و شخصیت ویژه ایران در منطقه حفظ شود.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار