انفجار یک معبد در سوریه به دست داعش+تصاویر

داعش یک معبد را در شهر تدمر سوریه منفجر کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، گروه تروریستی داعش روز گذشته یک معبد را در شهر باستانی تدمر (پالمیرا) در سوریه منفجر کرد.

مأمون عبدالکریم، مدیرکل آثار باستانی سوریه در گفتگو با رویترز اعلام کرد عناصر داعش روز گذشته معبد "بعل شمین،" یکی از مهمترین مناطق باستانی را در شهر تدمر سوریه منفجر کردند. وی در ادامه افزود بارها گفته است مرحله بعدی اقدامات داعش ترساندن مردم است. وی همچنین تصریح کرد: می بینم تدمر در برابر چشمانم تخریب می شود.

مدیر کل آثار باستانی و موزه های سوریه همچنین در گفتگو با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: داعش از مقدار زیادی مواد منفجره در معبد بعل شمین استفاده کرد. وی همچنین اعلام کرد این معبد بطور کامل تخریب شده است.

انفجار یک معبد در سوریه به دست داعش+تصاویر
معبد بعل شمین پیش از تخریب

انفجار یک معبد در سوریه به دست داعش+تصاویر
معبد بعل شمین پیش از تخریب

هفته گذشته گروه تروریستی داعش "خالد اسعد،" باستان شناس 82 ساله را که بیش از 50 سال به عنوان مدیر آثار باستانی تدمر فعالیت داشت، سر برید و جسد وی را بر یکی از ستون های باستانی این شهر آویزان کرد. داعش پس از تسلط بر شهر تدمر، مجسمه یک شیر را که قدمت آن به قرن دوم میلادی بازمی گشت و دو مقبره باستانی در نزدیکی آن را به ادعای اینکه از مظاهر شرک به شمار می روند، تخریب کرد. 
انفجار یک معبد در سوریه به دست داعش+تصاویر
خالد اسعد باستان شناس سوری

این گروه تروریستی همچنین خرداد ماه امسال تصاویر اعدام 20 سرباز را در سالن تأتر تدمر منتشر کرد. نیروهای دولتی سوریه در ماه های اخیر، فعالیت های خود را برای اخراج عناصر داعش از تدمر افزایش داده اند.


انتهای پیام/     

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار