مشهد؛

آغاز هفتمین جشنواره کارگاهی شعربسیج هنرمندان خراسان رضوی در مشهد

هفتمین جشنواره کارگاهی شعر بسیج هنرمندان خراسان رضوی با حضور هنرمندان بسیجی درسالن آمفی تئاتر روزنامه قدس مشهد برگزار شد.

آغاز هفتمین جشنواره کارگاهی شعربسیج هنرمندان خراسان رضوی در مشهدبه گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام علی عدالتی مجد دبیرجشنواره کارگاهی شعر بسیج هنرمندان خراسان رضوی گفت: این جشنواره به صورت استانی برای اولین در سال 94 درچهار کارگاه شعر که اولین کارگاه، این جشنواره برگزار شد.

حجت الاسلام عدالتی مجد در ادامه با بیان اینکه سه کارگاه دیگر این جشنواره در دی و بهمن ماه امسال برگزار خواهد شد، افزود: این چهار کارگاه مجموع جشنواره شعر بسیج است که ازهرکارگاه سه نفر به جشنواره شعرسراسری درتهران معرفی می‌شود.

دبیرجشنواره کارگاهی شعر بسیج هنرمندان خراسان رضوی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص اینکه شعر سرمایه ملی است، تصریح کرد: جذب شعرخوانی در بسیج و همچنین به مناسبت دهه کرامت و ولادت امام رضا(ع) و ادا کردن دِینمان به مقام رفیع ولایت اهل البیت از اهداف برگزاری این جشنواره شعر بسیج است.

وی با بیان اینکه اکثریت این شعرا روحیه بسیج و تفکر بسیج را دارا هستند، اظهارداشت: به خاطر اینکه شعرا شعرهای از انقلاب، شهدا، امام و مقام معظم رهبری، یمن، بیداری اسلامی و نهضت جهانی اسلام می‌سرایند همه‌ اینها از نظر ما بسیج محسوب می‌شوند.

عدالتی مجد در ادامه با بیان اینکه بیش از 60 اثر از سراسر استان خراسان رضوی ارسال شده است، تصریح کرد: شعرهای سروده شده در زمینه انقلاب، بسیج، امام شهدا، دهه کرامت و همچنین در خصوص اجتماعی با موضوع حجاب، تقوا و بیداری اسلامی این اشعار در قالب تغزّلی و عارفانه است.

وی با اشاره به موضوعات چهار کارگاه شعرخوانی امسال افزود: کارگاه اول با موضوع شعر تغزّلی و عارفانه، کارگاه دوم با موضوع شعر کودک و نوجوان، کارگاه سوم با موضوع شعر آیینی و کارگاه چهارم با موضوع شعر انقلاب امسال برگزار می‌شود.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.