خنداندن مردم ایران کار دشواری است

با آگاهی نسبت به ویژگی‌های فضای کمدی اما باز هم خنداندن مردم ایران که بیشتر آنها طناز هستند کار دشواری است.

روز‌به اختری کارگردان تئاتر در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص داستان نمایش «اعصاب کجای آدمه؟» گفت: این نمایش داستان چهار برادر ناتنی و تنی را روایت می‌کند که با مرگ پدر پهلوان‌شان زندگی هر کدام در جهت رسیدن به ارث‌ پدری دستخوش تغییراتی می‌شود. «اعصاب کجای آدمه؟»  نمایشنامه‌ای کمدی با نگاهی به دغدغه‌های اجتماعی و فرهنگی امروز انسان‌ها است و سعی شده با توجه به ممیزی‌ها بهترین دراماتورژی ممکن ارائه شود.

وی در مورد شیوه اجرایی و ویژگی‌های فرمی این اثر نمایشی اظهار داشت: در جهت افزایش جذابیت بصری و با توجه به محدودیت‌هایی که سالن محل اجرا برایمان بوجود آورد، از دکوری مینی مال و پرتابل بهره گرفته‌ایم به نحوی که به تناسب اتفاقات عناصر صحنه به چرخش در می‌آید و همچنین از تکنیک سایه بازی نیز استفاده کردیم.

اختری در خصوص فعالیت در عرصه نمایش‌های کمدی بیان کرد: ورود در این حوزه نیاز به جسارت خاصی دارد به خصوص حضور جوانان نسبت به پیشکسوتان به مراتب سخت‌تر است چرا که بیشتر زیر ذربین و مورد نقد قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: با آگاهی نسبت به ویژگی‌های فضای کمدی اما باز هم خنداندن مردم ایران که بیشتر آنها طناز هستند کار دشواری است و متأسفانه اقشار مختلف جامعه از ظرفیت نقد‌پذیری بالایی برخوردار نیستند.

کارگردان نمایش «ایستادن بر فراز یک اتفاق» در خصوص تمهیداتی که برای اجرای هر چه بهتر این نمایش کمدی در نظر گرفته است تصریح کرد: انرژی خود را بیشتر صرف ارائه موقعیت و کاراکتر‌های کمدی کردم و در به کار گیری الفاظ و دیالوگ‌ها بیشترین دقت را به کار گرفته‌ام و از شوخی‌های مستقیم پرهیز کردم.

وی در پایان گفت: متأسفانه در این سال‌ها کیفیت پایین آثار کمدی تأثیر نامطلوبی بر روی سطح سلیقه مخاطبان داشته است. امیدوارم با ورود دوستان با قابلیت و با استعداد به عرصه نمایش‌های کمدی شاهد رشد فرهنگ و سلیقه مردم جامعه باشیم.

گفتنی است؛ نمایش «اعصاب کجای آدمه؟» به کارگردانی روزبه اختری با بازی مسعود رحیم‌پور، روزبه‌ اختری، حسین شفیعی و علی فرهمند از 8 تا 28 شهریور ساعت 19:30 در تماشاخانه مشایخی اجرا می‌شود.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار