انعکاس مشکلات جامعه در «تاریخ انقضای ذهن دیوانه»

کارگردان نمایش «تاریخ انقضای ذهن دیوانه» به افکار منفی و مخرب و مشکلات ناشی از آن اشاره کرد.

مسعود ترابی کارگردان و نویسنده نمایش «تاریخ انقضای ذهن دیوانه» در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرامون این اثر بیان کرد: داستان زن و شوهری است که زن به دلیل نازا بودن و افکار منفی و آشفته‌ای که در ذهنش دارد، باعث تزلزل کانون خانواده و اتفاقاقی می‌شود.

وی در این راستا افزود: ما در واقع به عدم افکار مثبت در زندگی زناشویی و این که می‌تواند چقدر مخرب باشد، پرداخته‌ایم. حتی در بخشی از نمایش توسط شوهرش بیان می‌شود که این افکار تاریخ انقضایش گذشته است.

ترابی با بیان این که این نمایش کمدی سیاه است، گفت: نمایشی با بطنی تلخ که با شکلی فانتزی فضاشکنی می‌کند و ذهن زن و شوهر را به تصویر می‌کشد.

وی در خصوص سبک نمایشنامه و اجرای آن عنوان کرد: نمایش در فضای سورئال شروع می‌شود و از فرم‌ها برای بهتر رساندن پیام به مخاطب استفاده می‌شود.

ترابی در خصوص دغدغه و انگیزه‌ خود از نوشتن این نمایشنامه مطرح کرد: موضوع این نمایش مشکلی است که در جامعه امروزی همچنان وجود دارد و به نوعی اکثر خانواده‌ها با این مشکلات و افکار منفی که پیرامون این موضوع پیش می‌آید، درگیر هستند و این نمایش سعی دارد تا اثرات مخرب این منفی بودن‌ها را به تصویر بکشد و به مردم نشان دهد.

کارگردان نمایش «رزمایش عاشقانه» در خصوص استقبال مردم گفت: اگر از حاصل و روند تمرین اجراها راضی نباشم، هیچ گاه آن را به اجرای عمومی نمی‌برم  و همانجا نمایش را متوقف می‌کنم. خوشبختانه اعضای گروه تمام تلاششان را انجام داده‌اند که امیدوارم نتیجه‌اش را هم ببینند.

گفتنی است؛ نمایش «تاریخ انقضای ذهن دیوانه» به نویسندگی و کارگردانی مسعود ترابی از 5 الی 27 شهریور  هرشب ساعت 20:45 در مرکز آفرینش منشور هنر روی صحنه می‌رود.

از عوامل این اثر می‌توان به بازیگران آیه قبادیان‌نژاد، محمدرضا رشیدی، محمد طهماسب‌پور، سوگل نواب صفوی، کامبیز نیک آمیز و لیلا میر حسینی اشاره کرد. همچنین طراح فرم و حرکت: حمیدرضا غلام‌حسینی، طراح نور و صحنه: محمد طهماسب‌پور، عکاس: معصومه احدی هستند.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار