هدف دانشگاه آزاد هدف‌گیری مقالات با ضریب بالاست

دانشگاه آزاد ضمن توجه به کمیت، کیفیت کار را هم در نظر بگیرد تا بتواند در کنار تولید علم به تولید ثروت هم بپردازد.

دکتر واشقانی‌فراهانی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: پنجمین جشنواره مسابقات ملی نانو فناوری در دانشگاه آزاد برگزار شد که در این جلسه تأکید بر این بود که پژوهشگران ضمن توجه به کمیت به کیفیت کار هم توجه داشته باشند و بر روی آن تمرکز کنند و در ارتباط با فرآیندهای علمی در کنار تولید علم که وظیفه‌ی اصلی دانشگاه است تلاش کنند و قدم بردارند.

وی افزود: تمام تلاش ما بر این است که از طریق تولید علم خلق ثروت کنیم و باعث بهبود زندگی مردم و شکوفایی اقتصادی کشور شویم و برنامه‌ریزی ما در این راستا صورت می‌گیرد.

وی تأکید کرد: از دیگر نکات مهم می‌توان به انجام برنامه‌های کوتاه مدت و میان مدت اعضای هیئت علمی در چارچوب برنامه‌های دانشگاهی اشاره کرد.

واشقانی‌فراهانی گفت: هدف ما این است که از انتشار مقاله‌های کم اعتبار جلوگیری کنیم و انتشار مقاله‌های هدفمند با ضریب بالا را هدف‌گیری کنیم تا اعتبار این پژوهش‌ها در سطح بین‌المللی بالا رود.

وی ادامه داد: در چند سال گذشته جز در حوزه نانو شاهد کاهش تولید علمی کشور بودیم که امیدواریم با تمهیدات لازم بتوانیم این شتاب را در کلیه عرصه‌های علمی و فناوری بازیابی کنیم.

وی در پایان گفت: تأکید ریاست دانشگاه آزاد اسلامی در این دانشگاه حرکت همگام با سطح کشور و توجه ویژه به این حوزه از فناوری‌های برتر است، که در همین راستا کمیته ویژه‌ای با حضور صاحب‌نظران دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار