بهانه تراشی آمریکا برای درگیری با روسیه

آمریکا با استقرار جنگنده‌های خود در اروپا موجب تحریک روسیه می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، آمریکا همچنان برای تحریک روسیه در تلاش است. نیروی هوایی آمریکا اعلام کرد جنگنده‌های پنهان‌کار "اف22 رپتور" را برای افزایش امنیت منطقه در اروپا به صف می‌کند. این اقدام آمریکا برای این است که به متحدان خود نشان دهد با توجه به بحران اوکراین، امنیت و ثبات منطقه برایش حائز اهمیت است.

رئیس نیروی هوایی آمریکا در یک کنفرانس خبری گفت: اقدامات نظامی روسیه در اوکراین برای ما و متحدانمان در اروپا مسئله‌ای مهم است. به گزارش گاردین، تعداد و مکان استقرار "اف22" اعلام نشده؛ ولی روشن است این اقدام رویکردی جدی به اقدامات اخیر روسیه است.

آمریکا به بهانه تامین امنیت منطقه موجب واکنش از سوی روسیه می‌شود. پرواز جنگنده‌های آمریکایی در مرزهای روسیه اقدامی متقابل برای  گشت‌زنی‌های جنگنده‌های روسی در خلیج مکزیک و استان "بریتیش کلمبیا" در مرز آمریکا است.

یک عضو کمیته دفاع دوما اعلام کرد جنگنده‌های روسی منتظر کوچکترین تجاوز از سوی آمریکا هستند تا آن را پاسخ دهند. این اقدام آمریکا بدون شک به تقویت نظامی دوطرف و به تشدید تنش ها میان روسیه و غرب می انجامد.

"اف22 رپتور" یک جنگنده نسل پنجم ساخت شرکت "لاکهید مارتین" است. آمریکا تنها کشوری است که این هواپیمای پنهان‌کار دوموتوره را در اختیار دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار