سرخابی‌ها 50درصد دولتی، 50 درصد اجاره

سریال واگذاری سرخابی‌ها به بخش خصوصی بدون نتیجه به پایان رسید تا این دو باشگاه با عنوان موسسه فرهنگی ورزشی، کارشان را ادامه دهند.

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و ‌فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان ، باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس با مصوبه هیأت دولت موسسه فرهنگی ورزشی هستند، بر این اساس از شمول واگذاری به بخش خصوصی خارج شدند.

از ابتدای ماجرای واگذاری سرخابی‌ها به بخش خصوصی مشخص بود که دولت اراده‌ای برای خصوصی سازی این دو باشگاه ندارد و همه به نوعی سرکار بودیم .

همچنین با مصوبه مجلس، دولت منع قانونی در پرداخت به سرخابی‌ها دارد.

بر این اساس مسئولان باید چاره‌ای در این خصوص ‌بیاندیشند. این احتمال وجود دارد که این دو باشگاه به نهاد غیر دولتی و نیمه خصوصی اجاره داده شوند. با توجه به اینکه واگذاری سرخابی‌ها به بخش خصوصی منتفی شده است بر آن شدیم نظرات چند تن از مسئولان در این خصوص جویا شویم که در ادامه از نظر خواهیم گذراند.

دولت باید لایحه‌ای را به مجلس ارائه دهد

رئیس کارگروه نظارت مجلس، بر واگذاری سرخابی‌ها به بخش خصوصی ضمن استقبال از تصمیم‌گیری دولت گفت: موضوع تبدیل باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به موسسات فرهنگی ورزشی باید زودتر تحقق پیدا می‌کرد اما اکنون هم این قضیه را به فال نیک می‌گیریم.زمانی در ادامه عنوان کرد: دولت برای تحقق این موضوع و اینکه با مشکل قانونی مواجه نشود باید لایحه‌ای را به مجلس ارائه دهد تا این موضوع در چارچوب قانونی صورت بگیرد.

و درباره منع قانونی دولت برای در اختیار گذاشتن بودجه به سرخابی‌ها تصریح کرد: موقعی که این ‌دو باشگاه به صورت موسسات ورزشی در آیند، آن وقت دولت می‌تواند برای این دو باشگاه پیش‌بینی بودجه کند. همچنین دولت می‌تواند بودجه صد در صد برای این دو تیم در نظر بگیرد یا باشگاه‌ها 50درصد از هزینه‌های خود را از طریق ‌اسپانسر تامین کنند.

زمانی، درباره اینکه اقدام دولت قانونی است یا نه، عنوان کرد: اگر دولت قصد دارد تکلیف مالکیت را را‌برای همیشه مشخص کند، باید لایحه‌ای را به مجلس ارائه دهد تا مشکلات این دو باشگاه برطرف شود.

همچنین اگر مسئولان بخواهند فقط به مصوبه هیأت وزیران بسنده کنند، آن وقت هیأت تطبیق مصوبات در مجلس وارد عمل می‌شود تا مصوبه دولت را بررسی کند.

رئیس ‌کارگروه خصوصی‌سازی سرخابی‌ها گفت: به هر حال اگر هیأت تطبیق مصوبات در مجلس تشخیص دهد که مصوبه دولت مغایر با قانون است مانع از اجرای آن خواهد شد.

وی تصریح کرد : واگذاری سرخابی‌ها به بخش خصوصی مصوبه مجلس است . بر این اساس دولت این دو باشگاه را را طی لایحه‌ای به مجلس میتواند به موسسه فرهنگی و ورزشی تبدیل کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر طرح دولت نسبت به تبدیل باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به موسسات فرهنگی و ورزشی به تصویب مجلس برسد، آن وقت مشکلات این دو تیم برطرف می‌شود.

سرخابی‌ها 50درصد دولتی، 50 درصد اجاره

سرخابی‌ها طبق قانون تجارت دچار مشکلاتی می‌شوند

مدیر عامل سابق باشگاه پرسپولیس گفت: معتقدم مصوبه دولت باعث ایجاد مشکلات زیاد برای سرخابی‌ها می‌شود همچنین از مصوبه مجلس نسبت به واگذاری سرخابی‌ها حدود یک‌سال‌ و‌نیم میگذرد اما دولت با ‌اقدامش صورت مسئله را پاک کرد که اتفاق خوبی نیست .عابدینی عنوان کرد: اگر باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به صورت صرف موسسه فرهنگی باشند آن وقت بر اساس قانون تجارت دچار‌مشکل خواهند شد .همچنین ‌فیفا این ورزشگاه را به صورت باشگاه حرفه‌ای در نظر نمی‌گیرد و آنها دچار مشکلات عدیده‌ای می‌شوند.

مدیر عامل باشگاه پرسپولیس عنوان کرد: به هر حال دولت به صورت منطقی می‌تواند از مجلس درخواست کند که واگذاری سرخابی‌ها به بخش خصوصی را از قانون دربیاورد و یا دلایل عدم اجرای مصوبه مجلس را بازگو کند. عابدینی درباره اینکه دولت مجوز پرداخت پول به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس ندارد تصریح کرد: دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به صورت غیر قانونی اداره می‌شوند .به هر حال وزارت ورزش و جوانان اجازه باشگاه‌داری را ندارد.

همچنین طبق مصوبه مجلس وزارت ورزش و جوانان نمیتواند برای ورزش‌های حرفه‌ای هزینه کند .وی در ادامه عنوان کرد: اگر اساسنامه دولت در خصوص سرهابی‌ها به تصویب برسد آن‌وقت این دو باشگاه در ثبت شرکت تعیین هیأت مدیره و مسائلی از این قبیل با مشکل مواجه می‌شوند به هر حال مسئولان باید تکلیف سرخابی‌ها را به صورت قانونی مشخص کنند.

عضو هیأت رئیسه لیگ برتر فوتبال، گفت: به هر حال ما متوجه شدیم که اهلیت بهانه‌ای بیش نبوده است . همچنین پورحسینی 10روز بیش از واگذاری سرخابی‌ها به بخش خصوصی ‌خبرداد اما حرفش را پس گرفت. نکته جالب این بود که برای استقلال خریدار ‌صددرصد وجود داشت و پرسپولیس هم دو یا سه خریدار داشت اما مسئولان از ترس از دست دادن سرخابی‌ها خصوصی سازی را منتفی کردند.

وی اظهار کرد: به هر حال دولت دغدغه دارد که مشکل واگذاری سرخابی‌ها به بخش خصوصی را برطرف کند.

همچنین بهانه‌گیری معاون اول رئیس جمهور پیگیر این موضوع است و دولت قصد دارد که موضوع واگذاری سرخابی‌ها به بخش خصوصی را ‌اجرا و عملی کند.

وی، عنوان کرد : کمیسیون تطبیق مجلس طرح دولت را بررسی می‌کند . اگر خلاف قانون باشد برخورد‌های لازم را می‌کند.

عابدینی در مورد استیضاح گودرزی به علت عدم واگذاری سرخابی‌ها به بخش خصوصی است یا نه؟ تصریح کرد: موضوع استیضاح وزیر ورزش و جوانان با عدم واگذاری سرخابی‌ها ارتباط ‌تنگاتنگی با هم دارند به هر حال موضوع واگذاری سرخابی‌ها جزو وظایفی بوده که گودرزی نتوانسته آن را به درستی انجام دهد.

وی در پایان خاطرنشان کرد : به هر حال ازدیاد بدهی سرخابی‌ها باعث ایجاد مشکلات برای هر دو تیم شده است. براین اساس مسئولان باید هرچه سریعتر تکلیف این دو باشگاه را مشخص کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار