قزوین؛

پنجمین اجلاس شهرداران آسیایی در قزوین و تهران برگزار می شود

شهردار قزوین گفت: این اجلاس به عنوان یکی از برنامه های بزرگداشت «هفته قزوین» نهم و دهم شهریور با محوریت گردشگری، ترافیک و اقتصاد برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ نهم شهریور سالروز انتخاب قزوین به عنوان پایتخت صفویه، در تقویم کشورمان به نام روز قزوین نامگذاری شده است.

مسعود نصرتی افزود: شهردارانی از کشورهای بنگلادش، افغانستان، لبنان، پاکستان، فلسطین، چین، هند، ارمنستان، اردن، صربستان، تایلند، عراق، قزاقستان، قرقیزستان و ترکیه در این همایش حضور خواهند یافت.

همچنین شهرداران تهران، بندرعباس، همدان، ارومیه، شیراز، تبریز، کرج، مشهد، رشت، کرمانشاه، کاشان و زنوز و چندین سازمان غیردولتی مردم نهاد، نیز مهمان این اجلاس خواهند بود.

وی اضافه کرد: این اجلاس چهار روزه است که روزهای هفتم و هشتم شهریور در تهران و روزهای نهم و دهم در قزوین برگزار خواهد شد.

شهردار قزوین اضافه کرد: امسال برنامه های هفته گرامیداشت قزوین با شعار «قزوین تمدنی به قدمت زندگی» برگزار می شود.

وی با بیان اینکه روز قزوین فرصت مناسبی برای معرفی بیشتر و بهتر این شهر تاریخی است اضافه کرد: اولین جشنواره قیمه نثار با هدف معرفی غذای سنتی قزوین، نمایشگاه محصولات و صنایع دستی، همایش پیاده روی، جشن پسته، برپايي نگارخانه ي به وسعت شهر، دو ویژه برنامه جنگ کودکانه در سالن شهید بابایی و سیرک رباتیک حیوانات، مسابقات فوتبال محلات، برپایی تورهای شهر گشت  و ارائه تخفیف در بازدید از موزه های قزوین از دیگر برنامه های این هفته است.

به گفته نصرتی اولین جشنواره قیمه نثار پنجشنبه در بوستان بانوان برگزار می شود؛ همایش بزرگ پیاده روی خانواده نیز صبح جمعه از دانشگاه آزاد اسلامی به مقصد سینما تابستانی بوستان باراجین انجام خواهد شد. 

شهردار قزوین گفت: «روایت تاریخ» از دیگر برنامه های روز قزوین است که از ساعت 17 تا 23 پنجم تا دهم شهریور در مجموعه سعد السلطنه به صورت رایگان اجرا می‎ شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.