تبریز؛

برداشت تخم آفتاب گردان سالیانه درشهرستان مرند

مسئول زراعت شهرستان مرند ار برداشت بیش از 5/2 تن تخم افتاب گردان سالیانه درشهرستان مرند خبرداد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ مسئول زراعت شهرستان مرند افزود:  شهرستان مرند قطب تولید تخم افتابگردان درسطح استان است که  از لحاظ کشت افتاب گردان یکی از مهم ترین زراعت های این منظقه می باشد.

حسن زاده بااشاره به سطح زیرکشت این محصول در شهرستان مرند گفت: 5هزارهکتار با  5 کارگر  برای هر یک هکتار باتوجه به قدمت  کشت این محصول در این شهرستان فعالیت می کنند که  آگاهی ودانش تجربی زارعان درحدبسیار مطلوب بوده وبه علت مناسب بودن طبیعت ،اب وهوا ازکیفیت خوبی برخوردار است

وی همچنین افزود: نسبت به سال گذشته  درسال جاری باافزایش کاشت این محصول مواجه شدیم که سالیانه 5/2 تن برداشت می شود.

وی با بیان اینکه  این محصول افتاب گردان بعداز برداشت به بازارهای خوی حمل  شده و توسط دلالها،تجارها خرید و فروش می شود درکارگاه‌های تبدیلی عمل‌آوری شده وبه صورت اجیلی علاوه برمصرف درداخل نیزبه کشورهای ،خارجی ازجمله  ترکیه ،اروپایی،عراق نیز فرستاده می‌شود.

وی افزود: نخستین بار سال گذشته مراحل برداشت افتاب گردان دراین شهرستان به صورت مکانیزه انجام شد.

حسن زاده خبرداد: کشت افتاب گردان در سال گذشته باکاهش مواجهه بوده زیرا کشاورزان به دنبال سود بیشتر بودند در مقابل ازکشت کدو سود بیشتری برداشتند.

وی درپایان اعلام کرد:آغاز کشت  اول افتاب گردان از اواخر اسفند ماه شروع شده و تا اواخر اردیبهشت ماه  ادامه خواهد داشت و  کشت دوم نیز از 15 خرداد در مزارع جو کشت می شود.

برداشت این محصول نیز  از 10شهریور ماه تااواخر مهرماه  ادامه خواهد داشت.
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.