لاریجانی: دروازه های کشور نباید برای واردات باز شود

رئیس مجلس با تأکید بر این نکته که نباید دروازه های کشور برای واردات باز شود گفت: کارآفرینان و متخصصان باید با استفاده از سرمایه ها در جهت رونق تولید تلاش کنند.

لاریجانی: دروازه های کشور نباید برای واردات باز شودبه گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امروز (چهارشنبه 4 شهریورماه) در آیین بهره برداری از کارخانه شیشه ایمن جام صالحی درشهرک صنعتی شکوهیه قم با تبریک سالروز تولد امام رضا(ع) و هفته دولت گفت: وجود نازنین امام هشتم(ع) همیشه باعث شده ملت ایران از سختی ها بگذرد.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:در کارخانه شیشه ایمن جام صالحی یک کار تولیدی ارزشمند صورت خواهد گرفت و امیدوارم خداوند بزرگ کمک کند تا با همت شما مهندسان و کارگران این کارخانه فاز دوم نیز به بهره برداری رسد.
 
لاریجانی افزود: حضور درجلسات افتتاح کارخانه‌های تولیدی برای من بسیار خوشحال کننده است به دلیل اینکه کارهای تولیدی باعث توسعه کشور می شوند و راه رستگاری ما برای توسعه و آبادانی در انجام همین کارهای تولیدی است.
 
رئیس نهاد قانونگذاری افزود: اگر به دنبال سربلندی ملت و تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی و توفیق مسلمانان در کل جهان هستیم،باید ایران اسلامی به پیشرفت و توسعه اقتصادی مطلوب دست یابد.
 
نهادینه شدن پایداری ملی به خاطر خون شهدا مخصوصا شهدای هسته ای بود
 
لاریجانی با تأکید بر لزوم توسعه صنعتی قم گفت: امیدوارم مشکلاتی که در سال های گذشته گریبانگیر ملت شده بود رفع شود تا زمینه گسترش تولید فراهم شود.
 
رئیس مجلس با ابراز خرسندی از حضور خانواده شهید احمدی روشن در این مراسم افزود: خون شهدا باعث شد کشور به این درجه از اعتبار برسد که کشورهای بزرگ دنیا مجبور شوند که به حقوق هسته ای ایران احترام بگذارند، نهادینه شدن این پایداری ملی به خاطر خون شهدا مخصوصا خون شهدای هسته ای بود.
 
وی ادامه داد: انشاءالله خانواده شهید احمدی روشن همیشه زندگی خوبی داشته باشند و آنان بدانند همیشه در قلب ما هستند.
 
رئیس مجلس افزود:درگزارش رئیس سازمان صنعت استان قم نکات امیدوارکننده ای که نشان می دهد مردم قم در زمینه تولید کار می کنند؛اما مشکلاتی نیز وجود دارد که باید حل شود و درسطح ملی این دولت به آن توجه کند و درآینده شرایط تولید بهتر شود.
 
لاریجانی افزود: بعدازرفع مشکلات نباید دروازه های کشور به سوی واردات باز شود؛بلکه باید از سرمایه‌ها درجهت تولید و رفع موانع تولید استفاده شود. قرارنیست کشور ما به مصرف کننده محصولات کشورهای دیگر تبدیل شود.
 
وی ادامه داد:سرمایه‌ها باید با تلاش کارآفرینان و متخصصان ایرانی درخدمت رونق تولید و ایجاد اشتغال‌زایی قرار گیرد،سیاست کشور این گونه خواهد بود و مجلس و دولت موضوع را به صورت جدی پیگیری خواهند کرد.
 
رئیس نهاد قانونگذاری افزود:مقام معظم رهبری تأکید کردند که باید برنامه‌ریزی روشنی برای تقویت تولید وجود داشته باشد.
 
لزوم سرمایه گذاری برای مهار آب های مرزی/ در تولید و گسترش صادرات باید مصمم بود
 
لاریجانی افزود: درکار تولید و گسترش صادرات باید مصمم بود. یکی از مشکلات شهرک صنعتی قم مسئله تأمین برق و آب کارخانه های تولیدی است البته به وزیر نیرو برای رفع کمبود برق استان قم تاکیدات لازم انجام شده و استاندار نیز باید مسئله را پیگیری کند.
 
رئیس مجلس درخصوص مشکل تأمین آب گفت: درزمینه آب درکل کشور با مشکلاتی روبرو هستیم؛استان قم نیز دراین زمینه رنج می برد،بنابراین باید الگوی کشت متناسب با شرایط منطقه ای باشد و حتی جهاد کشاورزی در بعضی جاها الزام کند از کاشت محصولاتی که آب زیاد نیاز دارند پرهیز شود و به آبیاری تحت فشار بیشتر توجه شود.
 
لاریجانی با تأکید بر لزوم سرمایه گذاری برای مهار آب های مرزی ادامه داد: در سال گذشته از صندوق توسعه ملی منابع قابل توجهی برای مهار آب های مرزی اختصاص یافت و باید در زمینه شیرین کردن آب نیز سرمایه گذاری لازم انجام شود.
 
وی ادامه داد: مقرر شده از پساب تهران آب به استان قم انتقال یابد تا مورد استفاده صنعت استان قرار گیرد.
 
رئیس مجلس افزود: یکی از مزیت‌های قم نزدیکی به تهران بوده و باعث شده زمینه برای جذب سرمایه گذاری در قم فراهم شود.
 
وی گفت: یکی از اولویت های نخست کشور راه اندازی و تقویت صنایعی بوده که درحال حاضر با ظرفیت کم کارمی کنند.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی درپایان یادآور شد: مقام معظم رهبری درفرمایشات خود از بانک ها نام برده و ایشان تأکید کردند که بانک ها باید پشتیبان تولید باشند،بنابراین باید به این موضوع به صورت جدی توجه شود البته در بودجه راه هایی برای افزایش سرمایه بانک ها لحاظ شده که بتوانند به بخش تولید تسهیلات ارائه بدهند.
 
گفتنی است؛در پایان این مراسم رئیس مجلس شورای اسلامی لوح یادبودی به پدر و همسر شهید احمدی روشن اهدا کرد.
 
لازم به ذکر است؛درابتدای این مراسم استاندار و رئیس سازمان صنعت ومعدن استان قم گزارشی از ظرفیت تولید این استان به رئیس مجلس ارائه دادند.
 
انتهای پیام/ 

برچسب ها: لاریجانی ، واردات ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار