دردسرهای پیش روی نتانیاهو در سفر به انگلیس

تهیه طوماری از سوی شهروندان انگلیس درخصوص بازداشت نتانیاهو در زمان سفر به این کشور از جمله دردسرهای پیش روی نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سفر به لندن است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه روسیا الیوم گزارش داد:  سفر آتی «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی به لندن، با مشکلات قانونی مواجه شده است؛ چرا که «دامیان مورن» ، یکی از شهروندان انگلیسی با جمع آوری طوماری که به امضاء ده ها هزار تن رسیده ، خواستار بازداشت بنیامین نتانیاهو در هنگام ورود به انگلیس شده است.

وی معتقد است بازداشت نتانیاهو باید به اتهام ارتکاب جنایات جنگی در جنگ اخیر غزه، انجام شود دامیان مورن تصریح کرد: در صورتی که تعداد امضا کنندگان این طومار به 100 هزار نفر برسد، بر اساس عرف قانونی بریتانیا ، امکان بررسی آن در مجلس عوام انگلیس فراهم خواهد شد.

«امینه سلیم»، یکی از فعالان صلح طلب حامی فلسطین با بیان اینکه انگلیسی ها خواستار محاکمه نتانیاهو در دادگاه های بین المللی هستند، گفت : سازمان ملل و سازمان عفو بین الملل به ارتکاب اسرائیل به جنایات جنگی در تابستان سال گذشته در غزه اذعان کرده اند و متاسفانه بهره بردن نتانیاهو از مصونیت قضایی مانع محاکمه وی شده است.
وی تصریح کرد: برای محاکمه نتانیاهو باید تا پایان دوره نخست وزیری اش منتظر ماند و پس از آن اقدام به محاکمه وی کرد. 
مهم ترین اتهام نتانیاهو دست داشتن در کشتار هزاران غیرنظامی فلسطینی در جنگ اخیر غزه است.
امینه سلیم می افزاید: رسانه های عمومی سفر نتانیاهو به انگلیس را پوشش می دهند و این موضوع فرصت اعتراض را برای ما فراهم می آورد؛ چرا که انگلیس بر اساس قوانین بین المللی باید با کسانی که مرتکب جنایات جنگی می شوند ، برخورد کند .

جمعیت همبستگی با فلسطین که مقر آن در لندن است تاکید کرده در زمان سفر نتانیاهو به انگلیس اقدام به برگزاری چندین تظاهرات می کند . در این سلسله تظاهرات بر لزوم بازداشت نتانیاهو و محاکمه وی در دادگاه های بین المللی تاکید خواهد شد.

این در حالی است که دولت دیوید کامرون اعلام کرده نتانیاهو در زمان سفر به انگلیس از مصونیت قضایی بهره می برد و امکان بازداشت وی غیرممکن است. این در حالی است که اخبار متناقضی از زمان سفر نتانیاهو به لندن منتشر شده است . در شرایطی که برخی از سفر وی به انگلیس تا پایان ماه(میلادی) جاری سخن می گویند، بعضی رسانه ها تاریخ این سفر را روزهای ابتدایی ماه آتی برآورد کرده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رسول
۱۲:۴۴ ۰۵ شهريور ۱۳۹۴
خداوندا بشریت را از دست جنایتکاران رهایی بخش
Iran (Islamic Republic of)
نیما
۱۰:۵۵ ۰۵ شهريور ۱۳۹۴
عاقبت انسان پست فطرت و کودک کشی مثل نتانیاهو همینه.
این عذابیه که دیر یا زود سر همه ی ظالمان جهان میاد.
Germany
ناشناس
۱۰:۱۵ ۰۵ شهريور ۱۳۹۴
انگلیسی ها چیکار میکنند حداقل 10 سال میندازنش زندان باید این کودک کش را به ایران انتقال بدهند تا به اندازهی هر کشی که کشته اعدام شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۵ ۰۵ شهريور ۱۳۹۴
این حرامزاده رو بگیرنش اعدامش کنن
آخرین اخبار