نخست وزیر یونان تشکیل دولت ائتلافی با احزاب مخالف را منتفی دانست

الکسیس سیپراس حتی در صورت شکست در انتخابات زودهنگام یونان حاضر نیست با احزاب مخالف یک دولت ائتلافی تشکیل دهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی، الکسیس سیپراس – نخست وزیر یونان -- اعلام کرد حتی در صورت شکست در انتخابات زودهنگام  ماه آتی، اقدام به تشکیل دولت ائتلافی با احزاب مخالف نمی کند.

نخست وزیر یونان هفته گذشته از سمت خود استعفا کرد. تشدید اختلافات در حزب سیریزا که ریاست آن بر عهده الکسیس سیپراس است، منجر به انحلال پارلمان یونان و استعفای نخست وزیر از سمت خود شد. 

اقدام سیپراس در پذیرش طرح ریاضتی وام دهندگان اروپایی با مخالفت گسترده حزب سیریزا مواجه شد. تا جایی که بیش از 25 نفر از اعضای این حزب برای نشان دادن مخالفت خود، از این حزب کناره گیری کردند. 

حزب سیریزا نخست وزیر یونان را به خلف وعده متهم کرد. چرا که الکسیس سیپراس در مبارزات انتخاباتی ژانویه سال جاری میلادی برای احراز سمت نخست وزیری اعلام کرده بود، با اقدامات ریاضتی مقابله می کند. این درحالیست که وی با پذیرش طرح ریاضتی وام دهندگان اروپایی، برخلاف وعده های انتخاباتی خود عمل کرد.

قرار است 20 سپتامبر (29 شهریور) انتخابات زودهنگام در یونان برگزارشود. الکسیس سیپراس اظهار داشت حتی در صورت شکست در انتخابات زودهنگام یونان، با احزاب مخالف اقدام به تشکیل دولت ائتلافی نمی کند. 

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار