فارس با دارا بودن بیش از 80 درصد از ذخایر قانونی رتبه سوم کشور را در منابع مالی دارا است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مبشری مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان فارس سهم بانک های استان از منابع را اینگونه اعلام کرد: بانک های ملی 19 و نیم درصد، ملت 18 و نیم درصد ،تجارت 15 و شش دهم درصد ، صادرات 15 و چهار دهم درصد و مسکن 5 و شش دهم درصد بوده است.

وی معوقات بانکی وصول شده استان در چهار ماه اول امسال را شش هزار و 953 میلیارد ریال و معوقات عدم وصول و تاریخ گذشته استان را 12 هزار و 769 میلیون ریال عنوان کرد.

مبشری در مورد درآمد استان در چهار ماه نخست امسال گفت: بر اساس مصوبه بایستی هزار و 765 میلیار تومان در استان در سال 94 جذب شود که در چهار ماهه اول سال بر اساس مصوبات بایستی 558 میلیارد تومان جذب می شود که تنها 488 میایارد تومان جذب شده است.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان فارس , تحقق درآمدهای استان در چهارماهه اول امسال را 82 درصد اعلام کرد .

محمد حسین مبشری در تشریح سفر علی طیب نیا وزیر اقتصاد به شیراز نیز افزود: دیدار با فعالان اقتصادی و شرکت در جلسه شورای اداری استان از جمله برنامه های وزیر اقتصاد به شیراز خواهد بود.

مبشری با بیان اینکه 85 درصد از درآمدهای استان فارس از محل وصول مالیات است تصریح کرد : سهم درآمدهای مالیاتی پیش بینی شده از کل درآمدهای استان در سالجاری معادل 1500 میلیارد تومان بوده است.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان فارس حجم سرمایه گذاری خارجی در استان در چهار ماه نخست امسال را 240 هزار دلار عنوان کرد و بیان داشت: حجم سرمایه گذاری خارجی در استان در سال 92 برابر با 240 میلیون دلار بوده است.

مرکز خدمات سرمایه گذاری اداره امور اقتصادی و دارایی استان فارس زیر نظر استانداری و با معاونت مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان آماده پاسخگویی به سرمایه گذارن علاقه مند به سرمایه گذاری در فارس است.

انتهای پیام/س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.