مشهد؛

سرویس های مدارس فرصتی برای ارتقاء مهارت و آگاهی دانش آموزان

معاونت هماهنگی و اجرایی مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: سرویس های مدارس فرصتی برای ارتقاء مهارت و آگاهی دانش آموزان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جواناز مشهد ، شادکام در نشست تخصصی ماده 18 استان جهت ساماندهی سرویس های ایاب و ذهاب دانش آموزان خراسان رضوی با یبان اینکه  131 هزار دانش اموز مشغول تحصیل در استان داریم که جامعه هدف ما هستند افزود: می توانیم با ارائه مسابقات و مجله صوتی در سرویس های مدارس به این هدف کمک کنیم واین ظرفیتی است که می توانیم از آن استفاده کرد .

وی با بیان ایتکه تلاش می کنیم تا از رانندگان تحصیل کرده و مورد تایید برای سرویس مدارس استفاده کنیم گفت :ما تقویت نظارت بر رانندگان خودرو و نیز نظارت و برنامه ریزی برای همکاری با آموزشگاه ها، ارائه اطلاعات خودرو ، شرکت و راننده به اولیاء برای کمک بیشتر بر نظارت بیشتر بر سرویس های مدارس را در دستور کار قرار دهیم.

معاونت هماهنگی و اجرایی مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود با بیان اینکه تهیه و ارائه سخت افزار و نرم افزار برای طرح های پرورشی و آموزشی در سرویس های مدارس از دیگر اقدامات ماست ادامه داد: برنامه ریزی برای استفاده از خودرو های جمعی و ایجاد زیر ساخت های لازم ،الزام راننده به پوشیدن لباس متحد الشکل ، ارزیابی شرکت ها توسط اموزشگاه از دیگر کارهای مدنظر این کار گروه است.

سرویس دانش آموزان دغدغه اصلی والدین

رئیس انجمن اولیاء و مربیان خراسان رضوی با اشاره به اینکه در استان 131 هزار و 47 دانش آموز با 16 هزار و 722 خودرو سرویس دهی به مدارس می شوند، گفت: سرویس دهی از دغدغه های والدین دانش آموزان است که همیشه در طول سال با حساسیت این مسئله را دنبال می کنند

خانم ارمغان افزود: یکی از مواردی که باید در نظر گرفته شود تصویب تیپ قرارداد و نرخ نامه هاست که توسط شورای اسلامی شهرو توسط کمیسون حمل و نقل به تصویب رسیده است و ابلاغ شده است .

وی با بیان اینکه سرویس دهی از درب منزل آغاز و به درب منزل نیز ختم می شودافزود:امسال 77 شرکت در طرح ساماندهی سرویس مدارس شرکت کردند و بعد از تعیین صلاحیت و جهت عقد قرار دادبه مدارس معرفی می شوند.

خراسان رضوی نخستین استان در اجرای طرح سرویس های مدارس

معاون امور اجتماعی و پیشگیری دادگستری خراسان رضوی در این مراسم گفت: خراسان رضوی اولین استانی بود که طرح سرویس های مدارس را اجرا کرد که همراه با اثار و برکات خوبی بود

امیر مرتضوی افزود : دستگاه های اجرایی باید با همکاری بیشتر به این طرح کمک کنند و از این فرصت و ظرفیت استفاده کنند که اگر درست استفاده نکنیم این فرصت و ظرفیت تبدیل به یک تهدید خواهد شد.

معاون امور اجتماعی و پیش گیری دادگستری خراسان رضوی گفت :سرویس مدارس یک کلاس درس محسوب می شود که در طول مسیر از خانه به مدرسه و بالعکس دانش آموز در آن اطلاعاتی که به او داده می شود مطلع می شود و باید دانش اموز را در این زمان رها نکنیم .

وی افزود: راننده های مورد استفاده در سرویس های مدارس باید مورد صلاحیت و تایید باشند خصوصا برای مدراس دخترانه از بانوان راننده برای سرویس های مدارس استفاده کنیم و همچنین صلاحیت فنی خودرو را نیز در نظر داشته باشیم

معاون امور اجتماعی و پیش گیری دادگستری خراسان رضوی گفت : فرزندان خانواده های کم برخوردار و فقیر به این دلیل که نمی توانند هزینه زیادی برای سرویس مدارس بدهند نباید در خودرو بیش از ظرفیتش قرار بگیرند و جانشان در خطر قرار بگیرد .

سرویس دهی مدارس دخترانه با 3هزارو200 راننده خانم

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد نیز گفت : نرخ مدارس امسال را با مصوبه ای که تصویب و ابلاغ کردیم وجلسات توجیهی را برای رانندگان تاکسی شروع کردیم و بیش از هفت هزار نفر از رانندگان سرویس های مدارس را مورد آموزش این طرح قرار دادیم

مهدی علوی مقدم با بیان اینکه امسال برای سرویس های مدارس دخترانه 3200 نفر خانم راننده در نظر گرفته شده است، افزود : در بحث نظارت ، حضور و غیاب ، مسیر تردد سرویس های مدارس ، حضور سرویس ها درب منازل و همچنین حضورشان درب منزل مورد توجه قرار می گیرند .

نیشابوری مدیر عامل سازمان اتوبوس رانی گفت: باید از ظرفیت های خودروهای جمعی در سرویس مدارس استفاده شود همچنان که در کشور های خارجی school bus استفاده میشود ما نیز باید تلاش کنیم تا از این امتیاز بهره مند شویم و با این شعار که هر دانش اموز یک صندلی را تحقق ببخشیم در این طرح فضای استقرار دانش اموز و راننده از هم تفکیک شده که مورد نظر اموزش و پرورش نیز هست .

سرویس های مدارس نباید بیش از حد ظرفیت دانش اموز به خودرو سوار کنند

پلیس راهور خراسان رضوی در باره ی طرح ساماندهی سرویس های مدارس گفت: از جمله وظایف پلیس راهور کنترل ، نظارت و امنیت ترافیک سطح شهر هست و همچنین کنترل و نظارت در سرویس های مدارس نیز از وظایف ما و همچنین آموزشگاها و مدارس است

سرهنگ گرایلی با تاکید بر اینکه سال گذشته رد بحث سرویس های مدارس تصادف جرحی و فوتی نداشته ایم و چند مورد تصادف خسارتی داشته ایم ،افزود: : خودرو های سرویس های مدارس حتما باید داری گواهی نامه ، بیمه نامه معتبر و همچنین خودرویشان از ایمنی کافی برخوردار باشد و معاینه فنی داشته باشد.

وی با اشاره به این که رفتار و اخلاق رانندگان مدارس باید مورد تایید قرار بگیرند تصریح کرد: رانندگان سرویس های مدارس باید متفاوت از رانندگان سطح شهر باشند و دوره های آموزشی برای پیاده و سوار شدن دانش اموزان ، اطمینان از به منزل رسیدن دانش اموزان به منزل و مدرسه داشته باشند .

پلیس راهور خراسان رضوی افزود : سرویس های مدارس نباید بیش از حد ظرفیت دانش اموز به خودرو سوار کنند و اموزشگاه ها و مدارس باید بر این موضوع نظارت و کنترل داشته باشند .

سرهنگ گرایلی در این مراسم پیشنهاد کرد: که برای رانندگان سرویس های مدارس کارتی صادر شود که مشخصات تلفن همراه راننده ، پلاک ماشین ف مسیر حرکت راننده و شماره شرکت در ان درج شده باشد که اولیاء می توانند بر رفت و امد دانش اموزان خودشان کنترل و نظارت داشته باشند

نایب رئیس شورای اسلامی شهر گفت : مشهد جزء کلان شهرهایی است که از لحاظ زیست محیطی دارای مشکل است و حضوریک میلیون 150 هزار دانش اموزی که در کل استان داریم و هفتاد هزار دانش اموزی که در مشهد داریم و تقاضای انها برای استفاده از سرویس های مدارس باعث ایجاد تردد بیشتر سواری ها در سطح شهر و الودگی هوا خواهیم بود .

فاطمه غیور افزود: باید سعی کنیم تا مدارس را از لحاظ کیفیتی ارتقاء ببخشیم تا خانواده ها از نزدیک ترین مدرسه برای اموزش دانش اموزانشان استفاده کنند و کم تر از خودرو های شخصی و سرویس های مدارس استفاده کنند تا سطح الودگی در سطح شهر کاهش یابد

انتهای پیام//گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.