گزارش پولیتیکو:

توافق هسته ای ایران، حربه ای کارآمد برای حذف رقبا در انتخابات کنگره

پولیتیکو نوشت: توافق هسته ای ایران می تواند به یکی از موضوعات داغ انتخابات 2016 کنگره تبدیل شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پولیتیکو، اهمیت توافق هسته ای ایران در آمریکا به اندازه ای است که پیش بینی می شود این موضوع در انتخابات 2016 سنای کنگره تاثیر گذارد. این درحالیست که به ندرت اتفاق می افتد در مباحث مربوط به انتخابات کنگره، سیاست خارجی آمریکا نقش پررنگی ایفا کند. 

از هم اکنون می توان تاثیر توافق هسته ای ایران را بر نامزدهای انتخابات آتی سنای کنگره در ایالت های مختلف آمریکا مشاهده کرد. این موضوع به ویژه در ایالت های پنسیلوانیا، ایلینوی، نوادا و نیوهمپشایر محسوس است. چرا که نامزدهای دموکرات انتخابات سنای کنگره در این ایالت ها هنوز موضع مشخصی در قبال توافق هسته ای ایران اتخاذ نکرده اند. این نامزدها در لیست نامزدهای آسیب پذیر جمهوری‌خواهان قرار دارند.

کمیته ملی جمهوری‌خواهان سنا از زمان آغاز تعطیلات کنگره، بارها از نمایندگان دموکراتی که هنوز نظر قطعی در حمایت و یا مخالفت از توافق هسته ای ایران ابراز نداشته اند، خواسته است موضع خود را هر چه سریعتر مشخص کنند.

کمیته ملی جمهوری‌خواهان سنا، توافق هسته ای ایران را در انتخابات آتی سنای کنگره به عنوان مهمترین موضوع در بحث امنیت ملی مطرح کرده است. جمهوری‌خواهان با توسل به این موضوع سعی دارند حامیان توافق هسته ای ایران را افرادی معرفی کنند که تعهدی در قبال امنیت ملی آمریکا ندارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایران
۲۲:۳۲ ۰۵ شهريور ۱۳۹۴
همشون سروته یه کرباسن،سگ زرد برادر شغاله،همشون لنگه اسرائیلن کودک کش ، جانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۲ ۰۵ شهريور ۱۳۹۴
من نمی دونم رای گیری کنگره آمریکا درباره برنامه اتمی ایران در چه روزی از شهریور ماه انجام میشود که در اون روز, بورس ایران رونق بگیرد...
آخرین اخبار