طراحان صنعت هوایی هواپیمای دو منظوره ای که می تواند مانند هواپیما سرعت بگیرد و مانند هلیکوپتر عمودی پرواز کند ساخته اند.

به گزارش خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  ؛ شرکت هواپیمایی XTI دنور در کلرادو امیدوار است بتواند برای اولین با هواپیمای دومنظوره TriFan 600 خود را بسازد.


گفته می شود این اولین هواپیمای پر سرعت برای فعالیتهای بازرگانی است که می تواند به صورت عمودی فرود آمده و بلند شودVertical Takeoff and Landing (VTOL). در این هواپیمای دو منظوره ترکیبی از قابلیت های فرود عمودی هلیکوپتر و سرعت هواپیماها استفاده شده است.

همچنین این پروژه اولین طرح حمل و نقل هوایی است در بدون ممانعت قواعد امنیتی به ثبت رسیدهU.S. Securities and Exchange Commission می باشد.


در پیشرفت هایی که در دو سال اخیر انجام شده است، TriFan 600 طوری طراحی شده است که ظرفیت حمل 6 مسافر را دارد همچنین از ویژگی های آن این است که بال های ثابت، ساخت و ساز کامپوزیتی، پرواز با استفاده از سیم که هم قابلیت فرود و پرواز به صورت عمودی داشته باشد و هم به صورت افقی و سرعتی را داشته باشد.

سرعت حرکت این هواپیما 340 گره (644 کیلومتر برساعت) و سقف پرواز آن نیز 30000 فوت می باشد. دارای دو موتور با عملکرد فوق العاده بالاست که بر اساس شیوه پرواز آن می تواند از 800 تا 1200 مایل سرعت را برای هواپیما فراهم آورد.

در همین حال، این هواپیما دارا سه خصوصیت منحصر به فرد است که آن را در نظر افراد داوطلب برای خرید زبانزد کرده است. این هواپیما بدون نیاز به پرواز از فرودگاهی به فرودگاه دیگر میتواند در هر نقطه ای که بخواهد مسافران خود را سوار و پیاده نماید و این گزینه همان نکته رقابتی است که آن را در برابر هواپیماهای سریع معمول قرار می دهد.

گفته می شود قیمت هواپیمای TriFan 600 همان گونه که مشتریان آن نیز انتظار داشتند، بین 10 تا 12 میلیون دلار خواهد بود.


انتهای پیام/

برچسب ها: هواپیما ، فناوری ، فرودگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار