دیدار معاون حقوقی رییس جمهور با آیت‌الله موسوی جزایری

امین زاده در سفر خود به خوزستان با حضور در بیت آیت‌الله سیدعلی موسوی جزایری در خصوص مهمترین مسایل و مشکلات حقوقی این استان با ایشان گفتگو کرد.

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، معاون حقوقی رییس جمهوری در ادامه سفر یک روزه خود به استان خوزستان با حضور در بیت آیت‌الله سیدعلی موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اهواز، در خصوص مهمترین مسایل و مشکلات حقوقی این استان با ایشان گفتگو کرد.

معاون حقوقی رییس جمهوری با بیان این که خوزستان چشم و چراغ کشور است، گفت: بخش قابل توجهی از مواد غذایی و انرژی کشور  در استان خوزستان تامین می‌شود  و در اکثر جلسات هیأت دولت نیز مسایل آب، کشاورزی و انرژی این استان مطرح شده و مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی از کاهش 28 درصدی آمار سرقت و جرایم در این استان به دلیل ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی در دولت یازدهم خبر داد و گفت: این استان می‌تواند با تلاش و همت مضاعف مردم و مسولان محلی در این زمینه الگویی برای دیگر استان‌ها باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت هفته دولت اظهار داشت: در این سفر گزارشی از 24 ماه استقرار دولت خدمت مردم شریف استان ارائه و مسایل و مشکلات استان، بررسی خواهد شد.

معاون حقوقی رییس جمهوری ادامه داد: پاسخ‌گویی دولت به مردم منجر به شناسایی نقاط ضعف دولت و تقویت نقاط قوت آن خواهد شد.

 امین‌زاده با اشاره به فعالیت‌های معاونت حقوقی ریاست جمهوری و ایجاد کمیسیونی در خصوص مستندسازی اموال غیردولتی، گفت: این معاونت آمادگی دارد با فرستادن اعضای این کمیسیون به استان‌های کشور پرونده‌های زمین‌خواری و دیگر مشکلات در این زمینه را بررسی و حل نماید.

معاون حقوقی رییس جمهوری خواستار آموزش‌های حقوقی به مردم از تریبون نمازجمعه شد و گفت: اگر مردم با مسایل حقوقی آشنا شوند بار دستگاه قضایی کاهش خواهد یافت چراکه اکثر تخلفات و مشکلات نیز به دلیل همین عدم آگاهی مردم از مسایل حقوقی، نوشتن قراردادها و عدم استفاده از مشاورین حقوقی و وکلا است.

امین‌زاده در ادامه ارائه خدمات ارزان وکلا به مردم را یکی از مهمترین فعالیت‌های معاونت حقوقی ریاست جمهوری عنوان کرد.

حضرت آیت‌الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز نیز در این دیدار با تبریک به مناسبت هفته دولت از خدمات و تلاش‌های دولت تدبیر و امید طی دو سال گذشته تشکر و قدردانی کرد.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با اشاره به طبیعت عشایری و سنتی مردم این استان، گفت: عدم آگاهی مردم خوزستان نسبت به مسایل حقوقی، منجر به سوء استفاده عده‌ای فرصت‌طلب از مردم شده است.

آیت‌الله موسوی جزایری رشوه‌خواری، مشکلات حقوقی و قضایی زنان و همچنین عدم تسلط بخشی از مردم استان به  زبان فارسی را از دیگر مشکلات موجود در این استان برشمرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار