حوادث روز گذشته بام ایران

قله دماوند روز گذشته نیز شاهد حوادثی برای کوهنوردان بود و مصدومان به جای گذاشت.

به گزارش خبرنگار حوزه سایر حوزه ها گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، کوهنوردی رشته جذاب و مهیجی است که علاقمندان زیادی دارد که در طول هفته به آن می پردازند در این بین متاسفانه به دلایلی کوهنوردان دچار مصدومیت و در شرایط بدتر  جان خود را از دست می دهند. 
 
برخی شرایطی همچون نامناسب بودن آب و هوایی منطقه صعود، ریزش سنگ و یا بهمن و بیماری های ارتفاع اجتناب ناپذیر است و کاری نمی‌توان کرد، اما می توان به هشدار ها توجه نمود و از صعود در شرایط نامناسب خودداری کرد و حین صعود باید سلامت کامل داشته باشیم. 
 
در مواقعی نیز توجه نکردن به هشدارها و کمبود امکانات باعث بروز آسیبهایی به کوهنوردان می شود در برخی موارد اتفاقات ناگواری به بار می آید، پس برای یک کوهنوردی دلپذیر علاوه بر توجه کردن به هشدارها و امکانات مناسب و وسایل ردیابی همراه شخصی باشد از محل صعود آگاهی و اشراف کامل داشته باشیم و بصورت تیمی به منطقه مورد نظر جهت صعود اعزام شویم. 
 
 سقوط کوهنورد کرمانشاهی از مسیر جنوبی دماوند 
 
صبح روز گذشته یک کوهنورد اهل کرمانشاه هنگام صعود به دماوند در ارتقاع 4850 متری مسیر جنوبی دماوند بر اثر سقوط سنگ و اصابت آن به سر این کوهنورد باعث سقوط وی به پایین می شود. 
 
همنوردان وی این حادثه را به نیروهای امداد و نجات کوهستان هلال احمر مستقر در پلور  اطلاع می دهند، سپس اقدام به انجام کمکهای اولیه و کنترل خونریزی این کوهنورد حادثه دیده می کنند با برخورد سنگ بر سر این کوهنورد وی دچار سر به سر، پارگی بخش هایی از پوست سر و جراحت ناحیه جمجمه می شود. 
 
همنوردان امداد به پایگاه سوم انتقال می دهند سپس تیمی از امدادگران به این منطقه اعزام می شوند و پس از اقدامات اولیه وی را به پلور و از آنجا آمبولانس به مراکز درمانی تهران منتقل می شود. 
 
حادثه برای کوهنورد بندرعباس 
 
در مسیر جنوبی دماوند روز چهارشنبه 4 مرداد شاهد حوادثی برای کوهنورد بندرعباس بوده است. 
 
این کوهنورد حین صعود به قله دچار این حادثه می شود که به بیمارستان میلاد تهران منتقل و پس از یک بستری مرخص می شود. 
 
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار