باهنر: دولت، اقتصاد را از تکانه‌های شدید سابق خارج کرده است

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین گفت: یکی از دلایلی که باعث عدم رضایت نظام به گفتگو با غرب شد، وجود دشمن غدار بود.

باهنر: آمریکا به هیچ وجه برای ما قابل اعتماد نیست/ 2 خرداد نظام را تاب‌آور کردبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا باهنر دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین که در نشست ماهانه تشکل متبوعش سخن می‌گفت با اشاره به عملکرد اقتصادی دولت در دو سال گذشته اظهار داشت: در طول دو سال گذشته با وجود به هم ریختگی شاخص‌های کلی اقتصادی، تورم به حدود 13- 14 درصد رسیده و اقتصاد از تکانه های شدیدی که سابق به آن گرفتار بودٰ خارج شده است.

وی افزود: در طول دو سال گذشته بسیاری از پارامترهای خارج از اقتصاد که روی اقتصاد تأثیر گذار بود مثل انتظارهای قیمتی و تورمی پایین آمده است.

باهنر ادامه داد: سابق وقتی بوی موفقیت از مذاکرات آقای جلیلی بیرون می‌آمد، بورس روند صعودی و دلار و طلا روند نزولی پیدا می‌کردند و به طور کلی تشنج‌های اقتصادی بالا بود و در همین بین یک عده ای پول دار و عده ای دیگر ورشکسته شدند.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین ابراز کرد: در حال حاضر اگر بازار تولید به طور جدی حرکت نکند بار دیگر اقتصاد کشور به سمت رکود تورمی باز می‌گردد که بدترین نوع اقتصاد است.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود درباره مذاکرات هسته ای گفت: کار تیم مذاکره کننده ما خیلی خوب بود و هم از جهت تخصص و علم و هم از جهت داشتن تعهد، نمرات خوبی را به دست آوردند اما این که حالا در مذاکرات با چه رقم و عددی بردیم یا باختیم باید مورد ارزیابی کارشناسان قرار بگیرد.

وی با اشاره به چرایی عدم تمایل جمهوری اسلامی به مذاکره با طرف‌های غربی در سالیان گذشته تصریح کرد: یکی از دلایلی که باعث عدم رضایت نظام به گفتگو با طرف‌های غربی شد، یکی وجود دشمن غدار و مکار  و دیگری عدم حضور مذاکره کنندگان خوب در کشور بود و در همین راستا تیم مذاکره کننده کنونی بسیار خوش درخشیده است.

باهنر درباره موضوع خوش بینی مسئولان کشور به نظام بین‌الملل به خصوص آمریکا گفت: مسئولان نظام باید در موضوع اعتماد به آمریکایی‌ها بسیار جدی باشند و نباید تصور کنیم که چون برجام به نتیجه رسیده حالا مک دونالد و کنتاکی می‌تواند وارد کشور شود.

وی با بیان این که آمریکا به هیچ وجه برای ما قابل اعتماد نیست، تاکید کرد: بنا به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، باید در مقابل نفوذ سیاسی و فرهنگی آمریکا، سدی محکم‌تر از قبل ساخته شود.

با هنر در همین باره و با اشاره به تذکر مقام معظم رهبری به تهاجم فرهنگی دشمن در دهه هفتاد خاطرنشان کرد: با وجود این تذکرات، گوش‌های در دولت و مجلس سنگین بود.

وی  افزود: هنجارشکنی‌های دولت اصلاحات و مجلس ششم و بحث خروج از حاکمیت که در آن زمان مطرح شد، دقیقاً بعد از تذکر مقام معظم رهبری پیرامون تهاجم فرهنگی دشمن بود.

وی ادامه داد: دوم خرداد سال 76 که اصلاح طلبان تعبیر حماسه را روی آن گذاشتند برای ما یک زلزله بود تا از این زلزله شدیدتر جلوگیری کند و از این جهت نظام را تاب آور کرد.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین در بخش پایانی اظهارات خود گفت: ما باید کشور را در ابعاد مختلف و در برابر حوادث طبیعی و غیرطبیعی مقاوم کنیم و نفوذ آمریکایی‌ها از هیچ بعدی در ایران نباید انجام شود.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار