پیش ثبت نام شرط ضروری پیاده روی اربعین

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: کسانی که می‌خواهند در مراسم پیاده روی اربعین شرکت کنند، باید پیش ثبت نام مربوط به اعزام‌های این ایام را انجام دهند.

تلفنی//آقایی// پیش ثبت نام اربعین شرط اصلی پیاده روی این ایامسعید اوحدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به آغاز پیش ثبت نام اربعین اعلام کرد: پیش ثبت نام اعزام به عتبات عالیات در ایام اربعین از 15 شهریور آغاز می شود و متقاضیان اعزام باید با مراجعه به سامانه www.samah.haj.ir نسبت به انجام پیش ثبت نام خود اقدام نمایند، چرا که شرط اصلی اعزام به عتبات در این ایام انجام این پیش ثبت نام است و در غیر این صورت امکان حضور در عراق برای شرکت در زیارت اربعین وجود ندارد.

وی افزود: متقاضیان می‌توانند اطلاعات خود شامل کد ملی، گذرنامه و تلفن همراه خود را در این سامانه وارد نمایند و در گروه‌های حداکثر 10 نفره ثبت نام کنند. از این رو سازمان حج و زیارت از طریق ارسال پیامک با زائران ارتباط خواهد داشت و آنان را در جریان آخرین اطلاعات در خصوص هزینه‌ها و گروه بندی‌ها قرار خواهد داد.

اوحدی با اشاره به برگزرای جلساتی با سفیر عراق در ایران افزود: در مسیر ایلام تا مهران، 90 کیلومتر از جاده تعریض می‌شود، چنانچه در حال حاضر نیز 65 پل تعریض و یا در حال تعریض است.

رئیس سازمان حج و زیارت ادامه داد: همچنین دو منبع بسیار بزرگ آب در نقطه صفر مرزی مستقر شده که می‌تواند یک میلیون لیتر آب را برای زائران ذخیره کند. از این رو مشکلاتی که سال گذشته وجود داشت،‌ امسال برطرف می‌شود، ضمن اینکه 95 تیر چراغ برق در مسیر 25 کیلومتری پل زائر تا نقطه صفر مرزی نسبت شده است.

وی با اشاره به راه اندازی 93 گیت گذرنامه گفت: با توجه به وضعیت کنونی دولت عراق که با جنگ ظالمانه‌ای از سوی مجموعه بعثی تکفیری داعش مواجه است، به سفیر ایران در عراق اعلام کرده‌ایم که سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری و همچنین سایر دستگاه‌ها می‌توانند اقداماتی را برای توسعه زیر ساخت‌ها در داخل خاک عراق انجام دهند.

اوحدی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص اینکه شاهد یک شبه اعجاز دیگر در مراسم اربعین امسال باشیم، یاد آور شد: سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری تمام تلاش خود را برای رفع و جبران کاستی‌های سال گذشته می‌کند.

رئیس سازمان حج و زیارت با تاکید بر اینکه در اربعین امسال همه زائران باید گذرنامه معتبر داشته باشند، تصریح کرد: آخرین هماهنگی‌ها با سفیر عراق در ایران و وزارت خارجه و کشور دو کشور برای صدور روادید و تعیین قیمت‌ آن طی دو هفته آینده انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه قیمت روادید در ایام اربعین باید ویژه باشد تا تسهیلات برای همه مردم فراهم شود، گفت: بر اساس اطلاعاتی که زائران در سامانه "سماح" ثبت می‌کنند، تقسیم بندی برای عبور از گذرگاه‌ها، تغذیه، حمل و نقل، اسکان و خدمات درمانی برنامه ریزی می‌شود.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار