نقاب از چهره فرد فرصت طلب در فضای مجازی برداشته شد

فرمانده انتظامی شهرستان "ملایر" همدان از برداشته شدن نقاب از چهره ی فرد فرصت طلب در فضای مجازی توسط كارشناسان پلیس ملایر خبر داد.

نقاب از چهره فرد فرصت طلب در فضای مجازی برداشته شد
به گزارش خبرنگار حوزه حوادث گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ" شعبان ترك نیا" با اعلام این خبر گفت :در پی شكوائیه ی واصله از فردی در خصوص دسترسی به اطلاعات شخصی اش از طریق شبكه ی پیام رسان تلگرام توسط فردی ناشناس ، موضوع در دستور كار انتظامی شهرستان قرار گرفت.
 
وی افزود:  با تلاش كارشناسان و متخصصان پلیس فتا ، مشخص شد كه فرد فرصت طلبی در پی برقراری ارتباط از طریق فضای مجازی ، کد فعال سازی نسخه دسکتاپ پروفایل تلگرام فرد شاكی را با ترفندهای خاص بدست آورده و اقدام به دریافت عکس ها و اطلاعات شخصی وی می نماید كه بلافاصله با هماهنگی مقام قضائی و بكارگیری شگردهای خاص پلیسی و انجام اقدامات فنی و تخصصی این فرد شناسائی و دستگیرشد .
 
این مقام مسئول در ادامه افزود: در این رابطه نامبرده پس از تحقیقات فنی و تخصصی توسط پلیس ملایر و  با توجه به شواهد و قرائن مستدل و موجود ،  به ناچار به جرم خود اعتراف کرد كه اقدامات قانونی در این رابطه تحت پیگیری قرار دارد .
 
سرهنگ ترك نیا در ادامه  علت وقوع این گونه اتفاقات را ،عدم آشنایی کامل کاربران با فضای مجازی و نرم افزار های پیام رسان ،عدم نظارت خانواده ها بر فرزندان خود در هنگام استفاده از فضای مجازی ، فاصله علمی والدین با فرزندان خود در فضای مجازی و عدم حفاظت کامل از اطلاعات شخصی توسط کاربران دانست.
 
فرمانده انتظامی شهرستان ملایر در خاتمه افزود: برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی توجه و رعایت توصیه هائی نظیر اعلام هرگونه تهدید یا مشکل در فضای مجازی توسط کاربران به مقام قضایی و كارشناسان پلیس فتا ، آموزش نحوه استفاده از اینترنت و شبکه های اجتماعی توسط کاربران   ، ارتقاء دانش نرم افزاری والدین ، نظارت علمی و همراهی والدین بر نحوه استفاده فرزندان از اینترنت جدی و ضروری می باشد .
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار