ابوترابی‌فرد: اگر ولایت فقیه نبود، استخوان‌های ایران زیر چرخ‌های تحریم خُرد می‌شد

نایب رئیس مجلس گفت: اگر ولایت فقیه نبود، استخوان‌های ملت ایران زیر چرخ‌های تحریم خُرد می‌شد.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم بزرگداشت سالروز شهادت شهیدان باهنر و رجایی که ظهر امروز (یکشنبه 8 شهریورماه) در مجموعه فرهنگی رفاه برگزار شد، اظهار داشت: قضاوت مردم، ملاک شناخت حاکمان و مدیران است، مدیران صالح را می‌توان از زبان مردم شناخت هرچند ممکن است در مقطعی از زمان، حق را باطل کرد و نگاه مردم را تحت تاثیر قرار داد، اما نمی‌توان قضاوت عمومی را در طول تاریخ تغییر داد.

وی در ادامه افزود: خانواده شهید رجایی به اخلاص و طهارت در قزوین شناخته شده هستند و در زندگی آنها جز صداقت و دین‌باوری چیز دیگری مشاهده نمی‌کنید.

ابوترابی‌فرد اظهار داشت: شهید رجایی باور داشت که نظام ولایی در غیبت امام عصر(عج) با رهبری فقیه عادل، صالح، مدیر، مدبر و بی‌اعتنا به دنیا شکل می‌گیرد و باید براساس نگاه او و در چارچوب مقطعی که او تعریف می‌کند قدم برداشت.

وی همچنین با اشاره به شخصیت شهیدباهنر خاطرنشان کرد: این شهید بزرگوار یک عالم دینی با فهم صحیح از دین و با برداشت درست از مبانی اسلام بود که با نگاه به واقعیت‌های زمان و رویدادهای آن زندگی می‌کرد.

ابوترابی‌فرد افزود: هرکسی نمی‌تواند با مراجعه به قرآن حقایق ناب دین را استخراج کند، چرا که نیازمند مبانی استنباط است. بعضاً علما رویدادهای زمان خود را نمی‌شناختند و اینکه می‌بینید امام خمینی(ره) می‌درخشد و مقام معظم رهبری به عنوان سکاندار جامعه اسلامی می‌تواند امروز با صلابت پاسخگوی نیازهای جامعه باشد، به این دلیل است که با اصول قطعی به مسائل زمان و عصر خویش اشراف دارند.

وی با اشاره به نامگذاری هفته دولت افزود: دلیل این نامگذاری این است که به مدیران کشور نقشه راه ارائه شود لذا مدیران باید با ثبت خصایص اعتقادی این دو شهید، کشور را اداره کنند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: ایران باید با دانش و علم، سلامت و استقامت در راه حق و از سر زهد و بی‌اعتنایی در دنیا و مدیران صالح اداره شود.

ابوترابی‌فرد گفت: باید مدیران در نظام جمهوری اسلامی ایران اولاً دین‌باور باشند، همچنین باید به نظام اسلامی ولایی با محوریت فقیه عادل، مدیر و مدبر اعتقاد داشته باشند.

وی با بیان اینکه هویت این نظام در اسلامیت و محور آن یعنی ولی فقیه خلاصه می‌شود، ادامه داد: برخی کشورهای منطقه، جمهوری اسلامی هستند در حالیکه در آنها هیچ اثری از اسلام مشاهده نمی‌شود، اسلام در ایران با حضور فقیه عادل در محور مدیریت سیاسی پیاده می‌شود که اگر این محوریت نبود، هرگز مردم پیروز نمی شدند و جمهوری اسلامی شکل نمی‌گرفت.

نایب رئیس مجلس اظهار داشت: اگر محوریت فقیه عادل نبود، استخوان‌های ملت ایران زیر چرخ‌های تحریم خرد می‌شد.

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه در موضوع هسته‌ای همه باهم در صحنه حضور یافتند، ادامه داد: امروز اگر رئیس‌جمهور آمریکا از برجام حمایت می‌کند استدلال دارد که ما 12 سال مقابل ایران ایستادیم اما آنها پیروز شدند.

نایب رئیس مجلس گفت: امروز دنیا به این نتیجه رسیده است که با جمهوری اسلامی ایران راهی به جز گفتگو ندارد و لذا اگر صادق باشند باید اظهار کنند که تمام دستاورد ایران به برکت حضور رهبری فقیه و عادل است.

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه اسلامیت نظام به حضور فقیه عادل و صالح در محور حرکت این نظام است، خاطرنشان کرد: مدیران کشور باید از بن دندان به این مسئله اعتقاد و باور داشته باشند.

وی در ادامه افزود: جمهوریت نظام با مشارکت و حضور مردم در عرصه مدیریت کشور معنا پیدا می‌کند.

نایب رئیس مجلس با بیان اینکه مدیران باید به این حقیقت اعتقاد داشته باشند، گفت: مقام معظم رهبری تاکید دارند که جمهوریت و اسلامیت یک حقیقت درهم گره خورده است.

ابوترابی‌فرد گفت: مدیران کشور باید به این مسئله اعتقاد داشته باشند که اگر ایستادگی ملت نبود، کشورهای غربی ایران را شکست می‌دادند.

نایب رئیس مجلس گفت: آنهایی که ملت ایران را در جغرافیا محدود می‌کنند، اقتدار و سربلندی جمهوری اسلامی ایران را نمی‌خواهند.

ابوترابی‌فرد تصریح کرد: اقتدار امت اسلام، اقتدار ایران است و اگر اکنون ملت و امت حزب‌الله و ملت‌های مسلمان در کنار ایران اسلامی هستند به این دلیل است که ایران همواره در کنار آنها بوده است.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره به یکپارچگی مسلمانان یمن، عراق، لبنان و سایر مسلمانان بطور جد فکر می‌کند همانطور که شهیدان باهنر و رجایی همواره به فکر اقتدار نظام اسلامی بودند.

نایب رئیس مجلس افزود: نگاه به عزت ملت ایران نگاه مقطعی نیست چرا که اگر اینچنین بود 10 سال قبل پرونده هسته‌ای را می‌بستیم.

ابوترابی‌فرد اظهار داشت: اگر ما در عرصه سیاسی و نظامی اقتدار داریم و توانسته ایم قتدار نظامی و سیاسی خود را به همگان نشان دهیم ، در عرصه اقتصادی هم باید اینگونه عمل کنیم چرا که اگر اقتدار اقتصادی ایران را می‌خواهیم باید با نگاه بلندمدت و برنامه جامع پیش رویم.

وی با بیان اینکه اجرای اقتصاد مقاومتی باعث می‌شود ایران به قدرت اقتصادی تبدیل شود، افزود: مگر اجرای اقتصاد مقاومتی با حرف و شعار پیش می‌رود؟ مگر پیروزی در دوران دفاع مقدس و اقتدار هسته‌ای با حرف و شعار بدست آمد که قدرت اقتصادی با شعار و هزینه بدست بیاید؟

نایب رئیس مجلس تصریح کرد: باید با فکر و اندیشه و با اقتصاد دانش‌بنیان و غیردولتی پیش رویم و همگان باید به اصول اقتصاد مقاومتی احترام بگذارند.

ابوترابی‌فرد اظهار داشت: باید دولت را کوچک کنیم و حاکمیت تنها به وظایف حاکمیتی خود بپردازد. در سال 94 از بودجه 800 هزار میلیارد و اندی، بیش از 500 هزار میلیارد تومان بودجه شرکتی بود. این در حالی است که می‌توان کشور را ارزان‌تر اداره کرد، هزینه‌های جاری را کاهش داد و منابع را به سمت تولید هدایت کرد.

نایب رئیس مجلس اظهار داشت: وزیر اقتصاد می‌گوید اگر به بانک‌ها 20 هزار میلیارد تومان داده شود، می‌توان به میزان 100 هزار میلیارد تومان تسهیلات در اختیار بخش اقتصادی قرار داد و می‌توان با مدیریت این پول به بخش تولید و گردش چرخ اقتصاد کمک کرد اما باید گفت دیگر پولی در اختیار ما نیست چرا که بخش اعظمی از بودجه صرف پرداخت حقوق می‌شود.

وی گفت: کشور را باید ارزان اداره کرد؛ نکته‌ای که همواره شهیدان باهنر و رجایی مراقب آن بودند و بر بودجه بسیار ناظر بودند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به بحث اشتغال گفت: اشتغال با استخدام دولتی معنا پیدا نمی‌کند اقتصاد ما باید به حرکت ملی و تبدیل شدن ایران به کارخانه تولید خدمت و اشتغال تبدیل شود تا مشکل اشتغال در کشور حل شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار