درخواست رژیم صهیونیستی درخصوص انعقاد توافقی موازی با ایران

رئیس سابق اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد: آمریکا و اسرائیل باید توافقی دوجانبه و موازی در واکنش به توافق هسته ای مشکل زای ایران امضا کنند.

درخواست رژیم صهیونیستی درخصوص انعقاد توافقی موازی با ایرانبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، آموس یادلین، رئیس سابق اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی در مقاله ای که در موسسه بین المللی مطالعات امنیت ملی مستقر در تل آویو منتشر شد، ادعا کرد: آمریکا و اسرائیل باید توافقی دوجانبه و موازی در واکنش به توافق هسته ای مشکل زای ایران امضا کنند. این توافق موازی باید فراهم کننده واکنشی مثبت به خطرات آتی در توافق هسته ای با ایران باشد.
یادلین در مقاله خود مدعی شد: این توافق که گروه 1+5 و ایران امضا کرده اند، برای ایران بسیار مشکل زا خواهد بود و به هر حال به نظر می رسد که باراک اوباما در عبور دادن این توافق از سد کنگره موفق خواهد شد.
وی در ادامه گفت اگرچه قانع شده است این توافق شامل خطرات بالقوه برای اسرائیل است، همچنان بر موضع قبلی خود تاکید دارد که رژیم صهیونیستی باید از دخالت در بحث های داخلی آمریکا درباره این مسئله خودداری کند.
وی در ادامه ی ادعاهای خود گفت: بنابراین از نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل می خواهیم که برای دستیابی به توافق موازی میان اسرائیل و آمریکا که نقاط ضعف توافق وین را کاهش می دهد، اقدام کند.
یادلین در ادامه ی ادعاهای خود افزود: توافق جانبی باید به طور آشکار شامل واکنش به سناریوهایی باشد که براساس آن ایران تلاش می کند پیش از منقضی شدن توافق برای دستیابی به بمب هسته ای اقدام کند. به علاوه این توافق باید شامل واکنش موضع منطقه ای ایران به عنوان یک کشور در آستانه دستیابی به سلاح هسته ای باشد. سوم اینکه توافق موازی باید شامل جزییاتی در این باره باشد که نقض توافق دقیقا چه ویژگی هایی دارد و ماهیت و دامنه واکنش به نقض احتمالی توافق چیست. بند چهارم باید مختص به تقویت همکاری اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل و تلاش برای از بین بردن شکاف های احتمالی در رژیم راستی آزمایی برنامه هسته ای ایران باشد. پنجم توافق باید شامل همکاری عملیاتی و اطلاعاتی برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای خارج از این کشور و نیز رقابت برای دستیابی به تسلیحات هسته ای در دیگر کشورهای خاورمیانه باشد.
وی مدعی شد: این توافق موثر موازی باید با نقش منفی نیروی قدس ایران در منطقه که فعالیت های ضد اسرائیل و کشورهای منطقه صورت می دهد، برخورد کند. 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۰۹ شهريور ۱۳۹۴
دولت جعلی وقاصب وغیر قانونی که حق تعین تکلیف ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
منوچهر
۰۷:۴۳ ۰۹ شهريور ۱۳۹۴
همه کشورهامیدانندجمهوری اسلامی ایران همراه ظالم نیست
آخرین اخبار