برگزاری انتخابات پارلمانی مصر در دو مرحله

"کمیته عالی انتخابات مصر" از برگزاری انتخابات پارلمانی این کشور در ماه های اکتبر و نوامبر خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، "کمیته عالی انتخابات مصر" اعلام کرد انتخابات مجلس نمایندگان این کشور در دو مرحله و در ماه های اکتبر و نوامبر برگزار خواهد شد.

"ایمن عباس،" رئیس کمیته عالی انتخابات مصر در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد مرحله اول روزهای17 و 18 اکتبر (25 و 26 مهر) برای مصری های خارج از کشور، و روزهای 18 و 19 همان ماه (26 و 27 مهر) در داخل مصر برگزار خواهد شد.

ایمن عباس که ریاست دادگاه تجدید نظر را نیز عهده دار است در ادامه افزود: مرحله دوم روزهای 21 و 22 نوامبر (30 آبان و اول آذر) در خارج و 22 و 23 همان ماه (اول و دوم آذر) در داخل مصر برگزار خواهد شد. وی همچنین اعلام کرد این کمیته، جدول زمانی جدید انتخابات را پس از وارد کردن اصلاحاتی تصویب کرد. ایمن عباس همچنین تصریح کرد دریافت درخواست های نامزدی از سه شنبه و به مدت 12 روز انجام خواهد شد. وی گفت: جدول زمانی انتخابات سبب خواهد شد مصر تا پیش از پایان سال 2015 دارای مجلس نمایندگان منتخب باشد.

اعلام جدول زمانی انتخابات، آخرین مرحله نقشه راهی است که ارتش مصر برای برقراری دموکراسی، پس از برکناری محمد مرسی در سال 2013 اعلام کرده بود. مصر در پی برکناری حسنی مبارک، از ژوئن 2012 و پس از آنکه دادگاه عالی قانون اساسی جایگزین مجلس نمایندگان شد، پارلمان ندارد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار