یک «استاد آکادمی علوم نظامی آمریکا» در اظهاراتی گستاخانه اعلام کرد باید «اماکن مقدس اسلامی» و منتقدان سیاست واشینگتن را هدف قرار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی‌وی،  یک «استاد آکادمی علوم نظامی ایالات متحده» در وست پوینت می‌گوید آمریکا باید «اماکن مقدس اسلامی» و منتقدان سیاست واشنگتن در جنگ موسوم به ضد تروریسم، را هدف قرار دهد.

روزنامه گاردین گزارش داد: ویلیام بردفورد که خود را استادیار دانشکده حقوق آکادمی علوم نظامی آمریکا معرفی کرده است، در مقاله‌ای که در نشریۀ «حقوق امنیت ملی» منتشر شد ادعا کرد تهدید اماکن مقدس اسلامی بخشی از جنگ علیه هر نوع افراط‌گرایی اسلامی است.

وی تاکید کرد این جنگ باید تا پایان ادامه یابد «اگرچه به معنای ویرانی گسترده، تلفات بی‌شمار دشمن و خسارات ناخواستۀ نظامی باشد.»

بردفورد همچنین از منتقدان جنگ علیه تروریسم به عنوان ستون پنجم «خائن» به شدت انتقاد کرد و آن‌ها را «اهداف قانونی» ارتش امریکا دانست.

وی از نیروهای مسلح آمریکا خواست که این منتقدان و رسانه‌هایی را که با آن‌ها مصاحبه می‌کنند، تحت پیگرد قرار دهند.

نشریه حقوق امنیت ملی از انتشار این مقاله ابراز پشیمانی و عذرخواهی کرد.

این نشریه که یک مجله دانشجویی است و در دانشکده حقوق دانشگاه جورج میسن آمریکا منتشر می‌شود «عذرخواهی خالصانۀ» خود را به دلیل انتشار این مقاله اعلام کرد و آن را «نقض آشکار اخلاق حرفه‌ای» و «اشتباهی» دانست که متاسفانه قابل بازگشت نیست. 

بردفورد نیز به دلیل دروغی که دربارۀ سابقه و اعتبار علمی خود در این مقاله نوشته بود به شدت مورد انتقاد قرار گرفت.

نماینده دانشگاه دفاع ملی امریکا ادعاهای بردفورد دربارۀ رتبه علمی خود به عنوان «استادیار حقوق، امنیت ملی و استراتژی» را رد کرد و گفت وی تنها یک پیمانکار در این دانشگاه بود و هرگز در دانشگاه ملی امریکا «کارمند و استاد» نبوده است.

همچنین، بردفورد به دلیل دروغ‌هایی که دربارۀ خدمات نظامی خود گفته بود مجبور شد در سال 2005 از عضویت در هیات علمی دانشکده حقوق دانشگاه ایندیانا آمریکا استعفا کند.

دانشگاه دفاع ملی آمریکا، که اکنون کارفرمای بردفورد است، می‌گوید وی از 10 مرداد (1 اوت) کار خود را در این دانشگاه آغاز کرده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار