شکوری‌راد در نشست خبری:

حزب اتحاد ملت، رقیب هیچ‌کدام از اصلاح‌طلبان نیست/ حضور حداکثری اصلاح‌طلبان در مجلس را عملی نمی‌بینیم

دبیر کل حزب اتحاد ملت تاکید کرد که ما انتظار حضور حداکثری اصلاح‌طلبان در مجلس را نداریم و این موضوع را دست‌یافتنی نمی‌بینیم.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی شکوری‌راد دبیر کل حزب اتحاد ملت ایران اسلامی در اولین نشست خبری این حزب که امروز(دوشنبه) برگزار شد، گفت: آنچه که ما به دنبال آن هستیم، این است که از تجربیات دوره‌های مختلف بعد از انقلاب اسلامی استفاده کنیم و با استفاده از همین تجربیات هم حزب اتحاد ملت ایران اسلامی را تأسیس کردیم.

وی در ادامه افزود: ما تجربه کرده‌ایم که باید بر روی اصول بمانیم، بر اساس همین اصول حرکت کنیم و برای تحقق اهدافمان در نظام با ارکان آن تعامل داشته باشیم.

شکوری‌راد اضافه کرد: ممکن است که ما با برخی ارکان اختلاف سلیقه داشته باشیم اما با هیچ کدام چالشی نداریم و قطعا پاسدار ارکان نظام اسلامی خواهیم بود لذا رویکرد ما تعامل با تمام ارکان نظام است.

دبیر کل حزب اراده ملت در مورد ارتباط و تعامل حزب متبوعش با دیگر احزاب اصلاح‌طلب گفت: حزب اتحاد ملت، رقیب هیچ کدام از احزاب اصلاح‌طلب نیست و با تمام احزاب اصلاح‌طلبی تعامل خواهد داشت.

شکوری‌راد تأکید کرد: ما تلاش خواهیم کرد در جامعه‌ای که تکثر و دیدگاه‌های مختلفی در آن وجود دارد حضور مخالفین را فرصت بدانیم و با استفاده از نظرات آنان پایه‌های سیاسی و اعتقادی خود را محکم کنیم.

وی افزود: دلیلی ندارد  که از مخالفت با مخالفین دست برداریم اما از نظرات آنها استفاده خواهیم کرد و مطمئن هستیم این کار در پیشبرد اهداف حزب موثر خواهد بود. 

دبیر کل حزب اراده ملت با بیان اینکه حزب ما تجربه‌های نویی به جامعه عرضه خواهد کرد، تصریح کرد: ما از گذشته درس می‌گیریم، اما‌ آینده را خودمان خواهیم ساخت.

به گفته شکوری‌راد، حزب اتحاد ملت ایران براساس گشایشی که در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 به وجود آمد، تاسیس شد.

وی اظهار داشت: حزب اتحاد ملت ظرفیت جدیدی برای نیروهای زبده سیاسی است چرا که بعد از اعلام موجودیت این حزب، تقاضاهای زیادی برای ورود به آن مطرح شده است که امروز هم شاهد این درخواست‌ها هستیم.

شکوری‌راد اظهار داشت: این مسئله را باید در نظر داشت که حزب اتحاد ملت ایران یک حزب نوپاست، اگرچه از حدود یکسال گذشته بحث‌های زیادی در شورای مرکزی این حزب مطرح بوده، اما ممکن است هنوز در برخی مسائل به همفکری نرسیده باشیم و هنوز برخی مسائل به صورت یک هدف واحد در حزب به نتیجه نرسیده باشد.

دبیرکل حزب اتحاد ملت با بیان اینکه ما به قانون احترام می‌گذاریم و تلاش داریم با ارکان نظام ارتباط سازنده داشته باشیم، تاکید کرد: در صورت ردصلاحیت بعضی از اعضاء حزب، اعتراضی نخواهیم داشت و طبق قانون عمل خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: ما رقیب هیچ حزب اصلاح‌طلبی نیستیم و با هر اصلاح‌طلبی با هر درجه و معیار تعامل خواهیم داشت.

شکوری‌راد در ادامه و در پاسخ به سوالی درباره فتنه 88 گفت: نمی‌خواهم در رابطه با اتفاقات گذشته و فتنه 88 صحبتی داشته باشم، زیر این داستان تمام شده و لزومی ندارد در این رابطه صحبت‌ها باب شود.

دبیر کل حزب اراده ملت همچنین با بیان اینکه نقش‌آفرینی حزب اتحاد ملت به انسجام اصلاح‌طلبان در آینده سیاسی کشور کمک می‌کند، گفت: ما با هیچ حزبی مخالفت نمی‌کنیم و قطعا با حزب ندا همکاری و تعامل سازنده و مثبت خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: حزب اتحاد ملت مجوز اولیه فعالیت را گرفته است و فقط صدور پروانه محل مناقشه است، چرا که ما در رابطه با تائید صلاحیت اعضای شورای مرکزی حزب مانعی نمی‌بینیم.

شکوری راد با بیان اینکه در انتخابات‌ آینده، ما خودمان را متحد اصلاح‌طلبان معتدل و موافق دولت می‌دانیم ولی بعید است که در یک ائتلاف رسمی در کنار هم قرار بگیریم، خاطرنشان کرد: از ورود افراطیون به مجلس باید جلوگیری کرد، اما انتظار حضور حداکثری اصلاح‌طلبان در مجلس را نداریم و این موضوع را دست یافتنی نمی‌بینیم، البته امیدواریم مجلسی پشتیبان دولت تشکیل شود.

دبیر کل حزب اتحاد ملت با اشاره به اینکه در این حزب به طورجدی در مورد انتخابات بحث و تبادل نظر صورت گرفته است، افزود: ما در چارچوب کلی اصلاح‌طلبان حرکت می‌کنیم.
 
شکوری‌راد با بیان اینکه ما خودمان را در جریان نظام و ارکان نظام می‌دانیم، ادامه داد: ما تاکید داریم که ارکان نظام باید به گونه‌ای عمل کنند که جایگاه آنها در بین مردم محفوظ بماند  چرا که اگر این گونه نباشد خسارت آن متوجه کل نظام می‌شود. 
 
وی با بیان اینکه ما قطعا کمک خواهیم کرد که قضاوت‌ها در مورد حزب ما رفع شود و بی اعتمادی‌ها از بین برود، گفت: با انتخاباتی که در سال 92 برگزار شد خاطرات تلخ انتخابات گذشته زودوده‌ شد.
 
شکوری راد با بیان اینکه یادآوری خاطرات تلخ گذشته به نفع کشور نیست، بیان کرد: تبلیغات و صحبت‌هایی که رقبای حزب اتحاد ملت دارند از نظر ما غیر طبیعی نیست چرا که آنها فکر می‌کنند که یک حزب توانمند به عرصه سیاست وارد شده است البته ما از ابتدا می‌دانستیم که مخالفان سر سختی خواهیم داشت.
 
دبیر کل حزب اتحاد ایران ملت با بیان اینکه ما رئیس دولت اصلاحات را رهبر اصلاح‌طلبان می‌دانیم، گفت: اعضای حزب اتحاد ملت رابطه خوبی با رئیس دولت اصلاحات دارند و قطعا حزب اتحاد ملت ارتباط منسجم‌تری را با وی برقرار خواهد کرد.
 
وی با اشاره به اینکه طبق قانون مطبوعات نمی‌توان هیچ روزنامه‌ای را وادار به چاپ مطلبی کرد و یا از چاپ مطلبی باز داشت، تاکید کرد: شورای عالی امنیت ملی دراین باره تاکنون چنین محدودیتی را اعلام نکرده است. 
 
شکوری‌راد همچنین در رابطه با هجمه رسانه‌ها درباره حزب اتحاد ملت گفت: رسانه‌هایی که این هجمه‌ها را انجام دادند دریافت درستی از حزب اتحاد ملت نداشتند، البته قابل توجه است که رسانه‌های مخالف و موافق در برجسته شدن خبر کنگره این حزب کمک کردند و بازتاب وسیعی صورت گرفت. 
 
شکوری راد با اشاره به اینکه در کنار هزینه‌ و تبلیغات، بعضا فشارهای امنیتی و قضایی درباره حزب اتحاد ملت وجود داشته است که خیلی جدی نیست، گفت: مبنای ما تعامل با دستگاه‌های قضایی و امنیتی کشور است چرا که ما آمده‌ایم تا بمانیم.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار