کرمان؛

توزیع 2 میلیارد ریال زکات مستحبی بین نیازمندان جیرفتی

مدیر کمیته امداد شهرستان جیرفت گفت: دو میلیارد ریال زکات مستحبی در شهرستان جیرفت بین افراد نیازمند این شهرستان توزیع شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ اسماعیل امیری با اعلام اینکه جمع آوری زکات مستحبی یکی از طرح هاییست که مردم در آن مقداری از محصولات کشاورزی خود را به صورت زکات مستحبی برای نیازمندان در اختیار کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار می دهند ، افزود: این مبلغ زکات مستحبی در شهرستان جیرفت جمع آوری و توسط عاملان زکات بین افراد نیازمند این شهرستان توزیع شده است.

وی با اشاره به این که پرداخت زکات سبب افزونی مال می شود ، خاطرنشان کرد: طی پنج ماه گذشته بیش از 250 میلیون ریال زکات واجب در شهرستان جیرفت جمع آوری شده است.

امیری به فصل برداشت محصول خرما در شهرستان جیرفت اشاره و تصریح کرد: 25 هزار کارتن جمع آوری خرما بین کشاورزان منطقه توزیع شده است تا مردم زکات مال خود را از این طریق بپردازند.

وی یادآور شد: پس از اعلام کشاورزان، عاملان جمع آوری زکات در هر روستا، محصول کشاورزان را جمع آوری و به فروش می رسانند و مبلغ آن را برای ثبت و ضبط به حساب زکات شهرستان واریز می کنند که بعد از ثبت آن، همه ی مبلغ جمع آوری شده در هر روستا به حساب مسجد همان روستا واریز می شود.

امیری گفت: مبلغ زکات جمع آوری شده در هر روستا زیر نظر هیات امناهای مساجد در روستا هزینه می شود.

وی با اشاره به اینکه هر سال کار جمع آوری زکات را کمیته امداد امام خمینی (ره) و مسئول زکات شهرستان بر عهده داشتند ، افزود: برای اعتماد سازی و واگذاری کار جمع آوری به مردم، از این پس زکات مردم را عاملان زکات جمع آوری می کنند.

وی با اعلام اینکه 130 عامل کار جمع آوری زکات را در شهرستان جیرفت برعهده دارند ، خاطرنشان کرد: پارسال در شهرستان جیرفت سه میلیارد و 660 میلیون ریال زکات مستحبی و واجب جمع آوری شد.

امیری تصریح کرد: اهالی روستای آب برده از توابع بخش اسماعیلی شهرستان جیرفت با 70 میلیون ریال زکات واجب بیشترین زکات را پرداخت کرده اند.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: توزیع ، زکات ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.