مشهد؛

مشهد دارای ظرفيت های بالایی در حوزه گردشگری و آثار تاريخی است

مدير كل ميراث فرهنگی، صنايع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: مشهد دارای ظرفيت های بالایی در حوزه گردشگری، آثار تاريخی و باستانی است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد؛ حضور حسين زارع صفت در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری با اداره کل با جهاد دانشگاهی افزود: ظرفيت اصلی مشهد مقدس وجود بارگاه ملكوتی امام رضا(ع) است اما اين شهر در كنار اين ظرفيت بزرگ از ظرفيت های بسيار ارزشمند ديگری نيز در حوزه ميراث فرهنگی، صنايع دستی و گردشگری برخوردار است.

وی با اشاره به این که در مشهد موضوع گردشگری و زيارت در كنار هم قرار گرفته است، گفت: توجه به اقتصاد گردشگری از اهميت بسيار بالايی برخوردار است و گردشگري بايد در كنار اقتصاد گردشگری مورد توجه قرار گيرد.

مدير كل ميراث فرهنگی، صنايع دستی و گردشگری خراسان رضوی با بیان اینکه مشهد مقدس قطب گردشگری ايران است افزود: يک سوم گردشگران خارجی به مشهد سفر مي كنند و 50 درصد ظرفيت های اقامتی كشور در مشهد است.

زارع صفت به نقش جهاد دانشگاهی در برند سازی و جريان سازی گردشگری در مشهد اشاره كرد و گفت: در حوزه ساخت المان، برند، الگو و نماد در حوزه گردشگری مشهد مقدس نيازمند همكاری جهاد دانشگاهی هستيم.

رئيس سازمان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی هم دراین مراسم گفت: تمام امكانات مورد نياز برای يک همكاری خوب از طرف جهاد دانشگاهی در اختيار اداره كل ميراث فرهنگی خراسان رضوی قرار خواهد گرفت و آمادگی كامل برای همكاری در حوزه های مختلف را داريم.

علی اكبر شمسيان افزود: امضا اين تفاهم نامه بيانگر اهميت همكاری بين اين دو نهاد است و اميدوارم با امضاء اين تفاهم نامه بتوان به معرفی بهتر مشهد و استفاده از ظرفيت های اين شهر مقدس در حوزه گردشگری دست يابيم


انتهای پیام/گ.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.