با یک دست نمی توان کشور را اداره کرد/ ضریب تحمل را بالا ببریم

اعضای شورای شهر بعد از انتخابات هیئت رئیسه نقطه نظراتی را مطرح کردند و دو جناح در مقام پاسخگویی به یکدیگر قرار گرفتند.

با یک دست نمی توان کشور را اداره کرد /اصولگرایان مجال تنفس نمی دهند/ ضریب تحمل را بالا ببریم/ طرح مسائل بعد از انتخابات بی‌حاشیه توقع نبودبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بعد از انتخابات هیات رئیسه، چند تن از اعضای شورای شهر، اظهاراتی را در خصوص نوحه ریاست شورا و کاستی‌ها ارائه دادند که البته تبریک‌هایی نیز به اعضای هیات رئیسه جدید داشتند. اما در این میان و در بین اعضای شورای شهر که به نقطه نظر‌های خاص خود برای ادراه بهتر شورا پرداخته بودند، برخی از اعضا علاقه بر نقطه نظراتی در خصوص ریاست شورا به بیان مطالب جناحی نیز پرداختند که در این خصوص رحمت حکیمی پور عضو اصلاح طلب شورا گفت: پیشنهادم این است که در ارتقای کارآمدی شورا بکوشیم. شورای شهر واحد است و از 31 نفر در شورا کمک بگیریم.

وی با اشاره به یکپارچگی شورا افزود: شورا یکپارچه شده است و البته تقسیم بندی به نفع شورا نیست. باید کاری کنیم که همه اعضای شورا یکدل و همراه ماموریت خود را دنبال کنند.

حکیمی پور ادامه داد: در سال اول و دوم قطب بندی بوده که این قطب بندی از کارایی شورا می‌کاهد و به نفع شورا نیست.

در ادامه سرخو بعد از تذکر شاکری گفت: از اقداماتی که بسیار مهم است و باید در دستور کار قرار گیرد، پیگیری اجرای مصوبات برنامه پنج ساله و مصوبات و بودجه سالانه شورا است که لازم است جزئیات آن مشخص شود و لازم است کمیسیون‌ها گزارشاتی را تهیه کرده و در اختیار اعضا قرار دهند که اگر کمبود و کاستی وجود دارد، فرصت جبران نیز باشد. چرا که تعهدی که به عنوان شورای شهر و شهرداری به مردم داریم، مشترک است.

وی افزود: هیات رئیسه اول، هیات رئیسه ترکیبی بود و در دوره بعد اصولگرایان در جایگاه قرار گرفتند و در این دوره نیز اصولگرایان هستند که این نشان از آن دارد که اصولگرایان مجال نفس به هیچ گروه دیگری را نمی‌دهند. بهتر است دوستان تجدید نظر کنند اما لازم می‌دانم بگویم که از تغییری که در هیات رئیسه داده شده، تشکر کنم.

در ادامه سروری در پاسخ به اظهارات سرخو، گفت: دوستان در مجلس ششم توسعه نظر داشتند و رای حداد عادل یکسال اعتبار نامه آن امضا نشد و یک سال پشت درب مجلس ماند و دوستان مجلس ششم نشان دادند که چقدر وسعت نظر دارند.

سروری گفت: در دولت اصلاحات آبدارچی‌ها را هم عوض کردند.

سروری ادامه داد: اینجا عده‌ای کاندید شدند و رای دادند. یک مدت دوستان مستقل مارا به بار انتقاد گرفتند و بنا نبود که این مطالب را به شورا بیاوریم چرا که شورا محل چالش‌های سیاسی می‌شود که قرار نبود چنین باشد و طرح این مسائل بعد از انتخابات بی حاشیه امروز توقع نمی‌رفت.

دوستی در ادامه و در خطاب به سروری گفت: وقتی  دوستان ما رای آوردند، از مسجد جامعی خواستیم تبریک بگوید.

دوستی خطالبه سروری گفت: آقای سروری کسی چیزی نگفت. من نگران کلان کشور هستم و البته در مورد شورا نیز نگرانی دارم. وقتی رای گیری می‌شد، ما می‌دانستیم که رای نمی‌آوریم اما خوشحال بودیم.

در ادامه انصاری عضو دیگر اصلاح طلب شورا در جواب سروری عضو اصولگرا گفت: ما باید ضریب تحمل خود را بالا ببریم. ما معتقدیم در یک کشور با یک دست نمی‌توان مملکت را اداره کرد.

انصاری ادامه داد: 8 سال دولت نهم و دهم فجایعی پیش آمد که توسعه دروغ حذف مدیران کارآمد و تمامی ضد ارزش‌ها پیشی گرفت و معتقدیم که دو بال توسعه کشور را اصولگرایی و اصلاح طلبی باید به دست بگیرند و با تفکر دلواپسانه و نگاه تنگ نظرانه نمی‌توان مملکت را اداره کرد.

در ادامه شجاع پوریان عضو اصلاح طلب شورا با تبریک به اعضای هیات رئیسه گفت: انتخابات بحثی مدنی و دموکراسی است که سال‌ها است در کشور تمرین می‌شود

شجاع پوریان گفت: رای ما 13 عدد بود و ما می‌دانستیم رای نمی‌آوریم و با همین رای شرکت کردیم و اگر دوستان موضوعی را مطرح کرده، نظر خودشان بوده است و از  حکیمی پور نیز انتظار نمی‌رفت که به عنوان دبیر کل یک حزب چنین مسائلی را مطرح کند.

سروری در خصوص مجلس ششم گفت: من نماینده آن مجلس بودم و حداد عادل جزو منتخبین مردم تهران نبوده و با ابطال 400 – 300 هزار نفر جای ایشان با نفر سی‌ام عوض شد.

چمران در خاتمه اظهارات اعضا گفت: همه خدمت گزار مردم هستیم و هئیت رئیسه هم خدمتگزار شما است و کارش تسهیل گری است و باید ریل گذاری شود تا شورا و شهرداری مسیر خوبی را طی کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار