سمنان؛

شیرین شدن کام اقتصاد استان سمنان

مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان سمنان گفت: در سال گذشته رقم 14 میلیارد ریال در بخش مراکز تعاونی ها صادرات صورت گرفته که عمدتا در حوزه ی محصولات تولیدی و دانش فنی بوده است.

 به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان سمنان در نشست خبری با خبرنگاران واصحاب رسانه ضمن گرامیداشت هفته کار وتعاون با بیان جایگاه اقتصادی مقاومتی کشور و تاثیر شفا بخش صادرات به آن گفت : در سال گذشته رقم 14 میلیارد ریال در بخش مراکز تعاونی ها صادرات صورت گرفته که عمدتا در حوزه ی محصولات تولیدی و دانش فنی بوده است.

غنیان در ادامه گفت : در سال جاری صادرات تعاون گران با ارزش بیش از3 میلیون دلار به کشورهای مختلف و از جمله عراق،ارمنستان، تاجیکستان، قزاقستان و دیگر جمهوری‌های استقلال یافته شوروی سابق، ایتالیا، اسپانیا و برخی کشورهای اروپایی دیگر صادر شده عمده ی این صادرات با ارزش افزوده و تولید محصولات بوده است .

وی از شکل گیری 74 تعاونی در سال گذشته وبه کارگیری 1820 نفر در این مراکز در سال گذشته خبر داد و گفت: در 5 ماه نخست 94 نیز 21 تعاونی با ایجاد فرصت شغلی برای 470 نفر به بهره برداری رسیده اند.

مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی در بخش توانمندی کارگاه و تعاونی ها از22هزار ساعت آموزش به اعضا خبر داد و تصریح کرد : همچنین از ابتدای سال‌جاری تاکنون نیز یک هزار نفر ساعت آموزش به تعاون‌گران استان ارایه شده است.

حلقه مفقود فروش محصولات تعاون گران

غنیان مشکل اصلی تعاون گران را چرخه ی زنجیره فروش محصولات عنوان کرد و گفت : با برگزاری و شرکت غرفه های تعاون در 10نمایشگاه های استانی و ملی و معرفی محصولات آن در صدد هستیم تا تولیدات و کالاهای تعاون‌گران استان به طور مستقیم عرضه شود.

این مقام مسئول،از به بهره‌برداری رسیدن 36 تعاونی در استان طی 18 ماه اخیر خبر داد و خاطرنشان کرد: این تعاونی‌ها دارای 323عضو رسمی هستند که با سرمایه‌گذاری 176میلیارد ریالی که داشته‌اند برای 293 نفر شغل ایجاد کرده‌اند.

وی از بهره‌برداری از هفت تعاونی طی هفته تعاون در استان سمنان خبر داد و اضافه کرد: این تعاونی‌ها با سرمایه‌گذاری 51میلیارد ریالی که دارند برای 81 نفر در استان اشتغال ایجاد می‌کنند.

مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان سمنان اضافه کرد: این تعاونی ها کهدر بخش های مختلف و متنوعیفعالیت می کنند طی هفته تعاون در شهرستان های مختلف استان با حضور مسئولان به بهره برداری می رسند.

بسته شدن پرونده واحدهای مهر تعاونی‌ساز تا پایان سال

غنیان با اعلام اینکه 1548واحد از 30 هزار واحد پروژه ی مسکن مهر با تعاون و همکاری این سازمان به بهره برداری خواهد رسید گفت : از این امار 375 واحد مسکونی در سراسر استان با پیشرفت حداکثر 95 درصد و حداقل 60 درصدی در حال تکمیل و 647 واحد باقی مانده نیز آماده واگذاری است.

گم شدن فرهنگ تعاون در لایه های اجتماعی لزوم احیای آن

مدیرکل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان سمنان به لزوم احیای هر چه بیشتر فرهنگ تعاون و فرهنگ کار، کار آفرینی در لایه های مختلف اجتماع اشاره کرد و افزود : دراستان پتانسیل های ویژه در خصوص ایجاد تعاونی ها وکار افرینی وجود دارد که سمت وسوی اصلی اهداف این سازمان نیز هدایت جویندگان کار به ویژه جوانان تحصیل کرده به سمت اشتغال پایدار است.

غنیان توسعه و ترویج کار آفرینی را لازمه ی اقتصاد پویا و پیشرفت کشور دانست و اظهار داشت : برای این منظور تفاهم نامه ای با دانشگاه ها و موسسات آموزشی منعقد شده است.

وی با تشریح مفاد واهداف این تفاهم نامه تصریح کرد : از برنامه های اصلی این تفاهم نامه حمایت وپشتیبانی از پروژه ها ی کارشناسی ارشد و ایده پردازی اشتغال و کار آفرینی در قالب کلاس ها ی آموزشی برای دانشجویان و فارغ التحصیلان است.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.