قزوین؛

افزایش 50 درصدی عملکرد گوجه فرنگی در قزوین

متوسط عملکرد محصول گوجه فرنگی در استان قزوین با به کارگیری روش های مدرن کشت، بیش از 50 درصد افزایش می یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ معاون باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان در جلسه هفتگی بررسی مشکلات و توانمندی های بخش کشاورزی گفت: در حال حاضر 10 هزار و 500 هکتار از مزارع استان به کشت گوجه فرنگی اختصاص دارد که قرار است تا 5 سال آینده به 8 هزار هکتار کاهش یابد؛ اما متوسط عملکرد این محصول با اقدامات اصلاحی از 56 تن در هکتار به 60 تا 100 تن افزایش خواهد یافت.

اکبری افزود: یک چهارم محصول گوجه فرنگی استان به صورت تازه خوری مصرف می شود و بقیه صادر و یا جذب صنایع تبدیلی در استان های همجوار می شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هم گفت: با توسعه کشت گلخانه ای در حوزه صیفی جات زمینه مدیریت منابع آبی و افزایش تولید در واحد سطح فراهم می شود.

نیاز علی ابراهیمی پاک افزود: سیاست کلی سازمان در یک برنامه 5 ساله تولید محصول گوجه فرنگی تا 800 هزار تن است که با این کار زمینه افزایش راندمان نیز فراهم خواهد شد.

طاهری از تولیدکنندگان نمونه گوجه فرنگی استان هم اظهارداشت: استفاده از کشت گلخانه ای از راهکارهای مهم در افزایش راندمان محصول است چرا که در این روش میزان مصرف آب تا یک چهارم کاهش می یابد.

در استان قزوین 6 واحد با 22 هزار و 885 تن ظرفیت در حوزه صنایع تبدیلی وجود دارد که نیمی از آنها فعالند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.