نويسنده آلمانی: داعش دست پروده جرج دبليو بوش است

یک نویسنده آلمانی که اجازه یافته است از مناطق تحت کنترل گروه تروریستی داعش در عراق دیدن کند، گفت، داعش دست پرورده جورج دبلیو بوش، رئیس جمهور سابق آمریکا است و افزود این گروه چند هفته پس از حمله آمریکایی‌ها به بغداد پایه گذاری شد.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، بخش فارسی پایگاه اینترنتی پرس تی وی نوشت: «یورگن تودن هوفر» شش روز در شهر موصل در شمال عراق به سر برد. وی از طریق رقه در سوریه به این شهر رفته بود.

وی می‌گوید، اگر دنبال دلایل ظهور سازمان‌های خشونت طلب مانند داعش هستیم، باید توضیح دهیم چرا در افغانستان، عراق و لیبی جنگ به راه انداختیم. باید نگاهی به تاریخ بیاندازیم.

هوفر تصریح کرد داعش چند هفته پس از حمله آمریکایی‌ها به بغداد پایه گذاری شد. داعش دست پروده جورج دبلیو بوش است. خشونتی که دامن ما را گرفته، نتیجه جنگ‌هایی است که به راه انداخته‌ایم.

هوفر می‌گوید تروریست‌های داعش از سیاست وحشی‌گری این گروه بسیار حمایت می کنند و قویا با انگیزه هستند. به گفته وی، پراکندگی تروریست‌های داعش به معنای آن است که با حملات هوایی، دشوار بتوان آنها را هدف قرار داد. 

به گزارش بی بی سی، هوفر که زمانی یک سیاستمدار آلمانی بود تنها کسی است که از خارج اجازه یافته است به مناطق تحت کنترل داعش نفوذ کرده و، از آنجا خارج شود.

منبع:پرس تی وی

انتهای پیام/
برچسب ها: بوش ، داعش ، جنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار