ناهماهنگی فرهنگی عامل نارضایتی زوجین

یک روان‌شناس گفت: لازم است که به‌ هنگام انتخاب همسر به هماهنگی بعد فرهنگی جاری توجه کنید.

متین السادات‌نصری روان‌شناس و و مدرس دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: مهمترین عاملی که در ازدواج نقش موثری دارد عامل فرهنگی است.

وی تصریح کرد: چه بسیاری از خانواده‌ها به علت ناهماهنگی در زمینه‌های مختلف فرهنگی وضع نابسامانی داشته و یک عمر را با نارضایتی و ناراحتی زندگی می‌ کنند.

نصری افزود: عوامل فرهنگی ابعاد مختلفی از جمله دین، مذهب، آداب، و رسوم دارد که باید به آنها در هنگام انتخاب همسر توجه کرد.

این روان‌شناس تاکید کرد: به‌هنگام انتخاب همسر لازم است فردی را انتخاب کنید که از لحاظ دین، مذهب و اعتقادات با شما هم‌خوانی داشته باشد زیرا در صورت ناهماهنگی در زندگی زناشویی دچار مشکل شده و کودکان با مشکلات دو گانگی تربیتی روبرو می‌شوند.

وی ادامه داد: آداب و رسوم غلط و تجملی دست‌وپا گیر همچون جهیزیه بی‌حدود و حساب، مهریه‌های نسنجیده و غیر معقول می‌تواند از همان روزهای اول آشنایی سبب اختلافاتی بین زن و مرد شود.

این روان شناس تصریح کرد: باید بسیاری از این آداب و رسوم غلط را کنار گذاشته و به آن توجهی نکرد و یا  فردی را برای ازدواج انتخاب کنید که از این لحاظ با معیارهای شما مشابهت داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار