قزوین؛

سرعت باد در آوج به 108 کیلومتر بر ساعت رسید

سامانه بارشی که از بعدازظهر روز دوشنبه بر استان مستقر بود، ضمن همراه داشتن بارش‌هایی در سطح مناطق مختلف استان، با وزش‌ شدید باد در استان همراه بود.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛به طوری که بعدازظهر روز دوشنبه سرعت وزش باد در آوج به 108 کیلومتر در ساعت رسید. علاوه بر آوج، وزش باد شدید در سایر مناطق نیز مشاهده شد که متاسفانه خسارت‌هایی نیز به همراه داشت.

شکسته شدن درختان و خسارت به تاسیسات و زیرساخت‌ها بخشی از این خسارت‌ها بود که بعدازظهر روز گذشته سه‌شنبه به اوج خود رسید.

سامانه‌ای که روزهای اولیه هفته، هواشناسی در خصوص ورود آن به شهروندان هشدار داده بود. ا

ین سامانه بارشی در بعدازظهر دو روز گذشته در برخی از مناطق منجر به آبگرفتگی معابر و سیلابی‌شدن رودخانه‌ها شد. علاوه بر آن بارش شدید باران و تگرگ، به محصولات باغی همچون باغات انگور در سطح استان نیز خسارت‌هایی را وارد کرد.

آن‌گونه که مریم بهروزی، کارشناس اداره‌ی کل هواشناسی استان قزوین به خبرنگار ولایت گفت: استقرار این سامانه بر استان، بارش‌هایی را در تمام مناطق به همراه داشته است.

به گفته‌ی وی، از بعدازظهر روز دوشنبه تا ظهر روز گذشته سه‌شنبه در منطقه‌ی سیردان چهار میلیمتر بارش به ثبت رسید. کوهین و بوئین‌زهرا نیز با ثبت 7/3 میلی‌متر و 4/3 میلی‌متر بارش، بیشترین میزان بارش‌ها را طی بازه زمانی اعلام شده به خود اختصاص می‌دادند.

بهروزی تاکید کرد: این سامانه بارش، امروزچهارشنبه صبح از منطقه خارج می‌شود ولی به دلیل رطوبت بالای هوا، احتمال وقوع بارش‌های رگباری طی بعدازظهر امروز در منطقه وجود دارد.

وی در پایان گفت: با خروج سامانه از منطقه، طی دو روز آینده، شرایط جوی پایداری بر منطقه حاکم خواهد شد.

انتهای پیام/پ

برچسب ها: سرعت ، باد ، بارش ، قزوین ، خسارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.