قزوین؛

ابوترابی درقزوین:ایران با نام شهداجاودانه شد

نام جمهوری اسلامی ایران با رشادت های شهیدان و ایثارگران جاودانه شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ نائب رئیس مجلس شورای اسلامی دیشب در یادواره شهر شاهدان بی پلاک در قزوین گفت: در طول دوران پس از پیروزی انقلاب دشمنان همواره در صدد بوده اند که نظام اسلامی را از بین ببرند و در این راه از هیچ توطئه ای دریغ نکرده اند اما این نظام با مجاهدت های شهدا روز به روز مستحکم تر شد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن ابوترابی فرد افزود: شهدا رمز ماندگاری این کشورند و تداوم راه این عزیزان، پویایی و ادامه راه نظام اسلامی را به دنبال دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی که در آخرین برنامه هفته بزرگداشت قزوین در سرای تاریخی سعدالسلطنه سخن می گفت اضافه کرد: این سرا یکی از بزرگ ترین کاروانسراهای سرپوشیده جهان است که طراحی و معماری بی نظیر آن نشاندهنده درایت و تخصص سازندگان آن دارد.

وی الهام گیری از این نوع ساخت و سازها را موجب رونق و شکوفایی دوباره تمدن معماری ایرانی اسلامی برشمرد و گفت: قدمت 150 ساله این بنای ارزشمند نشان می دهد ایرانیان تا یک و نیم قرن اخیر تا چه اندازه پایبند سنت معماری ایرانی اسلامی بوده اند که با توجه به ساختارها، کارکردها و ارزش های آن، احیاء دوباره آن ضروری است.

 

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد ورود نفت به اقتصاد ایران را آغازگر کم توجهی به فرهنگ اصیل در بسیاری زمینه ها از جمله معماری دانست و اظهار داشت: امروز نیز شایسته است معماران و متخصصین قزوینی با توجه به این پیشینه ارزشمند معماری و هنر، جامعه را از توان و مهارت خود به بهترین شکل بهره مند کنند. 

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی بازیابی هویت قزوین به عنوان پایتخت یکی از مهم ترین حکومت های ایران را نیاز امروز فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی استان دانست و افزود: پیشینه اقتصادی قزوین بسیار غنی بوده و دوباره باید احیاء شود و وجود سرای سعد السلطنه حاکی از این امر است.

یادآور می شود نهم شهریور سالروز انتخاب قزوین به عنوان دومین پایتخت صفویه، روز قزوین نامگذاری شده و در یک هفته اخیر برنامه های متنوعی به همین مناسبت در قزوین اجرا شد.

انتهای پیام/پ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.