زنجان؛

فعالیت 236 واحد استخر پرورش ماهیان سرد آبی وگرم آبی در ماهنشان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ماهنشان از فعالیت 236 واحد استخر پرورش ماهیان سرد آبی وگرم آبی در ماهنشان خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ؛ پروژه مزرعه مکانیزه پرورش ماهی قزل در مساحت 3۰۰متر مربع ،ظرفیت تولید8 تن در هردوره ، با سرمایه گذاری 2400 میلیون در مزرعه پرورش ماهی قزل آلای رنگین کمان در ینگجه سینار ماهنشان به بهره برداری رسید.

این طرح به دلیل استفاده از ادوات مکانیزه از قبیل درام فیلتر و بیو فیلتر ازن و ژنراتور در نوع خود از راندمان بالای بهره مندی از آب برخوردار می باشد.

مهندس پیمان در مراسم افتتاح این پروژه گفت : شهرستان ماهنشان به دلیل دارا بودن رود خانه های کوچک وبزرگ که مهمترین آن رود خانه قزل اوزن با طولی معادل ۸۰ کیلومتر در سطح این شهرستان جریان دارد، وهمچنین وجود قنات های متعدد ، چشمه های جوشان واز همه مهمتروجود آبهای غنی زیرزمینی که با تجهیزات پمپاژ استخراج می گردد، بهترین بستر پرورش انواع ماهیان سرد آبی وگرم آبی را مهیا ساخته است.

وی افزود: در حال حاضر تعداد 236 واحد استخر پرورش ماهیان سرد آبی وگرم آبی (خاکی وبتنی ) در سطح شهرستان وجود دارد ومیزان تولید سالیانه آنها نیز ۵ هزار تن می باشد .پیش بینی می شود تا پایان سال 94 میزان تولید به بیش از 8000 تن برسد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ماهنشان خاطرنشان کرد: شهرستان ماهنشان در سال جاری رتبه اول تولید آبزیان را در استان به خود اختصاص داده است.


انتهای پیام/گ

برچسب ها: فعالیت ، استخر ، پرورش ، ماهنشان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.