اقتصاد مانع فرزند‌آوری

یک جامعه شناس گفت: مشکلات معیشتی و تأمین آینده فرزندان، دغدغه‌ای است که باعث شده تا زوج‌های جوان از فرزندآوری امتناع کنند.

اقتصاد مانع فرزند‌آوریامان ا... قرائی مقدم جامعه شناس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد :مشکلات معیشتی و تأمین آینده فرزندان، دغدغه‌ای است که باعث شده تا زوج‌های جوان از فرزندآوری امتناع کنند.

قرائی مقدم افزود: تبلیغ تک فرزندی و گرایش به تنها بودن از اثرات غربی‌گرایی و غرب زدگی است که بر روی برخی از زوجین تأثیر بسزایی برای جلوگیری از فرزندآوری دارد.

وی تصریح کرد: امروز زوج‌هایی که تصمیم به فرزندآوری می‌گیرند برنامه ریزی طولانی مدتی برای آن انجام می‌دهند.

این جامعه شناس با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری (مدظله شریف)که فرمودند: "جمعیت کشور با پیری روبه‌رو است و باید به فکر آینده کشورمان باشیم"اضافه کرد: مشکلات اقتصادی و اجتماعی که زوج‌های جوان با آن روبه‌رو بوده‌اند باعث شده تا در زندگی خود و آینده‌نگری و فرزندآوری آنها تأثیر منفی بگذارد.براساس فرموده رهبری باید برای تغییر این اندیشه کاری کرد.

قرائی مقدم تاکید کرد: رشد اقتصادی برابر با کاهش میزان باروری است و از این‌رو مسئولان باید اقدامات جدی‌تری برای بهبود وضعیت معیشتی مردم انجام دهند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۱ ۲۶ شهريور ۱۳۹۹
اگه کشورما بتونه برا همین جوانها یه کاری ایجادبکنه که نمیکنه دیگه نباید بفکر پیری جمعیت باشه دیگه نگید مشکل ازامریکاست مشکل ما همین جاست !!!
آخرین اخبار