فعالیت صلیب سرخ در یمن به حالت تعلیق درآمد

صلیب سرخ در یمن اعلام کرد به دلیل کشته شدن دو تن از کارکنانش، دستور خودداری امدادرسانان از جابجایی در این کشور را صادر کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، کمیته بین المللی صلیب سرخ روز چهارشنبه اعلام کرد به دنبال کشته شدن دو نفر از امدادرسانان این سازمان در شمال صنعا، دستوری صادر کرده است که بر اساس آن، کارکنان صلیب سرخ نباید از اردوگاه های خود خارج شوند.
 «ریما کمال»، سخنگوی کمیته بین المللی صلیب سرخ در یمن از کشته شدن دو نفر از کارکنان این سازمان پیش از ظهر روز چهارشنبه خبر داد.

در پی وقوع حمله به دو خودروی صلیب سرخ در شمال صنعا، «سیتارا جبین»، سخنگوی این نهاد بین المللی بشردوستانه در شهر ژنو سوئیس تاکید کرد تا اطلاع ثانوی، هر گونه نقل و انتقال کارکنان صلیب سرخ در مناطق مختلف یمن ممنوع خواهد بود.

وی از نسبت دادن حادثه تیراندازی به خودروی کارکنان صلیب سرخ در یمن به گروهی خاص خودداری کرده و گفت هنوز برای تعیین مسئولیت این حمله زود است.

کمیته بین المللی صلیب سرخ روز چهارشنبه بیانیه ای منتشر و در آن حمله به کارکنانش را عمدی دانسته و آن را شدیدا محکوم کرد.

اظهارات روز چهارشنبه صلیب سرخ در حالی مطرح می شود که این نهاد بشردوستانه روز سه شنبه گذشته اعلام کرده بود عملیات بشردوستانه اش را در عدن، دومین شهر بزرگ یمن متوقف می کند. این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که مردان مسلح به دفتر محلی صلیب سرخ حمله و تجهیزات و وجوه نقدی را به سرقت بردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار