گرگان،

خدمات بیمه سلامت برای یک میلیون و 352 هزار گلستانی

یک میلیون و 352 هزار گلستانی زیر پوشش خدمات بیمه سلامت قرار دارند.

خدمات بیمه سلامت برای یک میلیون و 352هزار گلستانیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛ مدیرکل بیمه سلامت گلستان گفت:از این تعدادحدود یک میلیون نفر روستاییان و ساکنان شهرهای زیر 25 هزارنفر هستند.

سید محمد حسینی افزود: بیمه سلامت برای پوشش درمانی بیمه شدگان با هزار و 11 موسسه شامل داروخانه، آزمایشگاه، رادیولوژی، بیمارستان، پزشک عمومی، متخصص، فوق تخصص و دندانپزشک در 14 شهرستان استان قرارداد بسته است.

وی گفت: در مناطق روستایی استان نیز با همکاری دانشگاه علوم پزشکی برای ارایه خدمات به بیمه شدگان با 96 مرکز بهداشتی قرار داد امضا شده است.

حسینی افزود: بیمه شدگان زیر پوشش خدمات این اداره کل به طور میانگین ماهانه از 120 برگ دفترچه درمانی استفاده کرده و حدود 10 هزار پرونده بستری برای بیماران تشکیل می شود.

وی با اشاره به اینکه شمار مراجعه بخش پاراکلینک در استان نیز به 45 هزار نفر در ماه می رسد، گفت: اکنون هزینه درمانی پرداختی هر بیمار 11 میلیون ریال است که 80 درصد آن توسط دولت تامین و پرداخت می شود.

مدیرکل بیمه سلامت گلستان افزود: در مجموع و به طور میانگین حدود 250 میلیارد ریال در ماه بابت هزینه درمان بیمه شدگان در استان پرداخت می شود.

گلستان یک میلیون و 750 هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.